Ad Config - Website header

 

Article_top

Корнелия Нинова поискала прокуратурата да огласи всички имена на политици, за които има данни да са финансирани от Цветан Василев и КТБ. Права е, добре е да се знае. Въпросът е какво следва, когато научим подобна информация. Нищо не следва.

Кампанията на коалицията „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” за изборите за български представители в Европейския парламент през 2014 г. е крещящ пример за престъпна кампания. Тази седмица научихме, че прокуратурата има данни, че тази кампания е финансирана незаконно от Цветан Василев и КТБ. Не че не го знаехме, но друго си е прокуратурата да го напише.

Николай Бареков е получавал по 100 хиляди лева месечно от октомври 2013 г., защото вече става политик. По същото време започват и месечните траншове по 600 хиляди лева за дейността на политическия проект. Сами може да сметнете общата сума до изборите през месец май 2014 г. Финансирането на партиите в България обаче си има правила. Юридически лица не могат да бъдат дарители, а физическите имат ограничение – до 10 хиляди лева. Парите е трябвало да бъдат „препрани”. И тук започва серията от нарушения.

Наръчник за прокурори

Всяка партия и коалиция е длъжна да декларира пред Сметната палата получените дарения. „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” декларира почти 1 милион и 200 хиляди лева. Дарителите на Бареков и компания се отличават по своя брой и спонтанност. Докато другите участници в изборите имат максимум по няколко десетки дарители, то барековата коалиция има 500 дарители, които даряват еднакви суми по едно и също време.

Например, на 16 май 10 човека в Димитровград даряват по 1000 лева. На 21 май в Стара Загора 8 човека даряват по 10 хиляди лева. В същия ден 14 души в Благоевград също даряват по 10 хиляди лева. Това означава, че след като парите напускат банката с резолюцията „Засега даваш”, партийните активисти тръгват из страната и започват да записват „даренията”. Днес са в един град, утре са в друг. Данните за градовете, където са правени даренията, са маршрутът на престъплението.

Ако някой иска да разследва, може да провери верни ли са разказите на служители на ТВ7 за среднощни курсове на служебните коли, които са разнасяли торбите с пари. Може да издири участниците, може да ги разпита на кого са носили парите, може да научи кой и как е „препирал” даренията. Може да разпита дарителите – или поне тези, чиито имена са вписани като дарители.

Още през 2014 г. по телевизията видяхме „дарители” на Бареков и компания, които не знаеха, че са такива. Като например жената от Гложене, която била дарила 1000 лева, но всъщност не е дарила. Ако някой иска да разследва, може да извади списъка от сайта на Сметната палата и да тръгне от врата на врата, да разпита „дарителите”, да установи кой им е разхвърлял парите или пък кой е откраднал личните им данни, за да „изпере” даренията. По-лесно ще е за разследващите, ако към този момент вече са идентифицирали разносвачите на парите.

И най-интересното

Коалицията „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” постигна впечатляващи резултати – над 10% от гласовете и двама евродепутати. Ако някой иска да разследва, ще забележи, че дадените на Бареков пари (според прокуратурата) са много повече от декларираните разходи за кампанията. Ако този някой наистина иска да разследва, ще отвори протоколите от секционните избирателни комисии и ще установи къде резултатът на фамозната коалиция е много над средния за страната. Така ще се доближи до отговора на въпроса къде точно са купувани гласове с останалите пари. По-лесно ще е за разследващите, ако към този момент вече са идентифицирали и разносвачите на парите, и техните получатели по места. Някъде около тях са и купувачите на гласове.

Нито едно от тези нарушения не е нещо невиждано. Правили са го и го правят, вероятно, много други политически сили. Но кампанията на „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” от пролетта на 2014 г. е крещящ пример за престъпна кампания – от началото до края.

Иначе, преди година прокуратурата съобщи – в отговор на въпрос, – че проверява финансирането на кампанията на Бареков. Много време мина, няма данни да са напреднали. Ако някой наистина иска да разследва, има по какви следи да тръгне.

Престъпната кампания на „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” от 2014 г. излъчи двама евродепутати – Николай Бареков и Ангел Джамбазки. Добре е да не се забравя това и да им бъде припомняно всеки път, когато ни убеждават от телевизионния екран какви патриоти и родолюбци са.

 
Снимка БГНЕС

Корнелия Нинова поискала прокуратурата да огласи всички имена на политици, за които има данни да са финансирани от Цветан Василев и КТБ. Права е, добре е да се знае. Въпросът е какво следва, когато научим подобна информация. Нищо не следва.

Кампанията на коалицията „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” за изборите за български представители в Европейския парламент през 2014 г. е крещящ пример за престъпна кампания. Тази седмица научихме, че прокуратурата има данни, че тази кампания е финансирана незаконно от Цветан Василев и КТБ. Не че не го знаехме, но друго си е прокуратурата да го напише.

Николай Бареков е получавал по 100 хиляди лева месечно от октомври 2013 г., защото вече става политик. По същото време започват и месечните траншове по 600 хиляди лева за дейността на политическия проект. Сами може да сметнете общата сума до изборите през месец май 2014 г. Финансирането на партиите в България обаче си има правила. Юридически лица не могат да бъдат дарители, а физическите имат ограничение – до 10 хиляди лева. Парите е трябвало да бъдат „препрани”. И тук започва серията от нарушения.

Наръчник за прокурори

Всяка партия и коалиция е длъжна да декларира пред Сметната палата получените дарения. „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” декларира почти 1 милион и 200 хиляди лева. Дарителите на Бареков и компания се отличават по своя брой и спонтанност. Докато другите участници в изборите имат максимум по няколко десетки дарители, то барековата коалиция има 500 дарители, които даряват еднакви суми по едно и също време.

Например, на 16 май 10 човека в Димитровград даряват по 1000 лева. На 21 май в Стара Загора 8 човека даряват по 10 хиляди лева. В същия ден 14 души в Благоевград също даряват по 10 хиляди лева. Това означава, че след като парите напускат банката с резолюцията „Засега даваш”, партийните активисти тръгват из страната и започват да записват „даренията”. Днес са в един град, утре са в друг. Данните за градовете, където са правени даренията, са маршрутът на престъплението.

Ако някой иска да разследва, може да провери верни ли са разказите на служители на ТВ7 за среднощни курсове на служебните коли, които са разнасяли торбите с пари. Може да издири участниците, може да ги разпита на кого са носили парите, може да научи кой и как е „препирал” даренията. Може да разпита дарителите – или поне тези, чиито имена са вписани като дарители.

Още през 2014 г. по телевизията видяхме „дарители” на Бареков и компания, които не знаеха, че са такива. Като например жената от Гложене, която била дарила 1000 лева, но всъщност не е дарила. Ако някой иска да разследва, може да извади списъка от сайта на Сметната палата и да тръгне от врата на врата, да разпита „дарителите”, да установи кой им е разхвърлял парите или пък кой е откраднал личните им данни, за да „изпере” даренията. По-лесно ще е за разследващите, ако към този момент вече са идентифицирали разносвачите на парите.

И най-интересното

Коалицията „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” постигна впечатляващи резултати – над 10% от гласовете и двама евродепутати. Ако някой иска да разследва, ще забележи, че дадените на Бареков пари (според прокуратурата) са много повече от декларираните разходи за кампанията. Ако този някой наистина иска да разследва, ще отвори протоколите от секционните избирателни комисии и ще установи къде резултатът на фамозната коалиция е много над средния за страната. Така ще се доближи до отговора на въпроса къде точно са купувани гласове с останалите пари. По-лесно ще е за разследващите, ако към този момент вече са идентифицирали и разносвачите на парите, и техните получатели по места. Някъде около тях са и купувачите на гласове.

Нито едно от тези нарушения не е нещо невиждано. Правили са го и го правят, вероятно, много други политически сили. Но кампанията на „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” от пролетта на 2014 г. е крещящ пример за престъпна кампания – от началото до края.

Иначе, преди година прокуратурата съобщи – в отговор на въпрос, – че проверява финансирането на кампанията на Бареков. Много време мина, няма данни да са напреднали. Ако някой наистина иска да разследва, има по какви следи да тръгне.

Престъпната кампания на „България без цензура, ЗНС, ВМРО и Гергьовден” от 2014 г. излъчи двама евродепутати – Николай Бареков и Ангел Джамбазки. Добре е да не се забравя това и да им бъде припомняно всеки път, когато ни убеждават от телевизионния екран какви патриоти и родолюбци са.

Коментари

Не е време,

а е закъсняло с три години разплитането. За съжаление това няма да прекрати мандатите на Бареков и Джамбязки
Бобо's picture
Бобо
Бобо

Вмро

А и дебелия шопар , македонецът от Русе , политическата пеперудка , ДС агента Краси е вече във властта , Цацата абсурд да развали калимерата ...
ognian deyanov's picture
ognian deyanov
ognian.dey

Ако някой иска да разследва...

Ако някой иска да разследва, много добре. Да, ама не. Защо бе господин Цацаров? Предполагам, че нещо ви пречи да повдигнете обвинение . Питам какво? Финансови или политически(властови ) обвързаности .
stru's picture
stru
stru

Има ли някоя овластена институция, която да не е корумпирана(под

Уважаеми форумци,
Обръщам се към Вас, а не към водещите актуални предавания и публикации в нашите медии поради тяхната очевадна зависимост от властимащите, за поведението и действията на които е настоящия ми коментар.
Несекващите примери и доказателства за корумпиранността, безочието и мафиотизирането на политическия “елит” постепенно изграждат и утвърждават сред все по-разширяваща се аудитория убеденост в нуждата от смяна на този политически “елит”, с друг, който не се е оял, осрал и осмърдял като настоящия такъв. Но дали и с новите никому неизвестни водачи (санким първите водачи на СДС бяха много известни!!) няма да стане след време същото (и те са “грешни” създания като всички нас!), ако не се подобрят онези механизми на нашето общество, които ако не да възпират, поне да ограничават в значителна степен възможностите за появата и съществуването тази вредна за обществото ситуация.
Един от събеседниците на едно предаване, живял 16 години в САЩ изрази своята убеденост, че силата на тяхната демокрация се състои в безпрекословното спазване на закона. И не без основание друг от неговите събеседници допълни, че демокрацията – това е диктатура на закона!
Ами нашите закони не са измислени и създадени от нашите политици. И конституцията и законите са взаимствувани от западната демокрация. Защо при тях тези закони работят, а при нас в значителна степен те са само пожелания?
На настоящия етап от развитието на цивилизцията не се е доказала друга по-добра система за управление на обществото от демократичната система прилагана във всички развити държави.
Когато един жив организъм се разболее, активира се неговата имунна система и започва борба за оцеляване и възстановяване на жизненото равновесие.В едни случаи организмът не оцелява и загива, в други – след продължителна борба и пълно изтощение започва бавно възстановяване, а в трети случай – болестта е преодоляна с лекота и организмът е придобил имунитет срещу подобно заболяване.
Дали е така и с обществото?
Управлението на човешкото общество бихме могли да оприличим с това на един жив организъм. Колкото този жив организъм е по-съвършен, толкова устройството на това управление е по-сложно. Така например устройството на управление на организма на един червей е далеч по-опростено от това на организма на човека. Също така е очевидно, че е невъзможно да приложим устройството на управление на организма на човека в червея за да стане по-съвършен, както и обратното – да приложим устройството на управление на организма на червея върху човека за да стане това управление по-опростено. Но в организацията на устройството на управление и на двата организма има контролно-регулационни механизми осъществявани от по-опростени (при червея) или изключително сложни (при човека) органи. И обърнете внимание - контролно-регулационни механизми при които е застъпена така наричаната „обратна връзка”. Схемата на действие на контролно-регулационните механизми е една и съща и при двата организма: контролните органи реагират моментално при регистрирано отклонение от нормалното и подават сигнал към регулиращите органи; регулиращите органи подават сигнал за подтискане на регистрираното отклонение; контролните органи отново подават сигнал („обратната връзка”!!) ако отново има отклонение от нормалното и т.н., докато въпросното „отклонение” бъде отстранено.
И ако се върнем на въпроса за управление на обществото и конкретно - на нашето българско общество, какво имаме като даденост на настоящия етап?
Имаме конституция – преписана и преведена от подобни такива на развитите демократични държави, пригодена в най-общи линии за нашите условия.
Имаме закони съобразени с конституцията и регулиращи управлението на обществото (подобни такива на развитите демократични държави!).
Имаме изградена организация на управлението на обществото (подобна такава на развитите демократични държави!).
Имаме изградени контролно-регулационни механизми, но при които за съжаление – нарочно или умишлено, липсва или е подтиснато действието на „обратната връзка”, т.е. да, ние контролираме процесите – регистрираме настъпилите отклонения; да, ние взимаме мерки за отстраняване на тези отклонения; но я няма „обратната връзка” - при неудачни, недостатъчни или погрешно взети мерки, да се задействува автоматизма на контролно-регулационните механизми до отстраняване на отклонението!!
Като краен резултат какво се получава?
В полицията-корупция!
В медиите-корупция!
В политиката-корупция!
В образованието-корупция!
В здравеопазването-корупция!
В правораздаването-корупция!
Има ли някоя овластена институция, която да не е корумпирана(подкупна)?!
Та нима не е така (разбира се в много по-малка степен заради и засилената функция на „обратната връзка“!) и в най-развитите страни?!Прикриването или затаяването на истина от овластени държавни институции за вероятна или потенциална опасност грозяща обществото се приема за престъпно деяние в развитите западни демокрации.При разкриване на подобни деяния от разследващата журналистика в повечето случаи се достига до подаване на оставки от ръководителите на сгафилите институции, за да се избегне или тушира търсенето на съдебна отговорност от тези ръководители.Това е обратната връзка, която поддържа отговорни пред обществото държавните институции.При нашата “демокрация” все още не е изградена докрай действуваща обратна връзка.
Защо регулаторните и контролните органи у нас са неефективни? Защо подобните регулаторни и контролни органи при по-напредналите западни демокрации са ефективни, кои са най-съществените разлики между нашата и тяхната контролно-регулационна система и кои са причините за такава драстична разлика между ефективноста на нашата и тяхната контролно-регулационна система?!
Бившият омбудсман К.Пенчев на подобно запитване в едно телевизионно предаване отговаря, че причината е липсата у нас на „контрол на контролите“, но не предлага как и с какво да се запълни тази липса.
За да не откриваме „топлата вода“, защо не се проучи как са организирани „контролите на контролите“ при по-напредналите западни демокрации?
Защо уважаемите водещи актуални предавания и публикации в нашите медии не търсят причината за този тумор в държавното устройство, а не само да разчепкват детайлите на неговите следствия? Защо ли? Може би защото при тях се преекспонира „контрола на контролите“ и по тази много важна за обществото ни тематика е наложено непреодолимо „табу“??!
Какво да се прави при така описаната ситуация (ако тя се възприема като такава!)?
Като най-адекватен за ситуацията се налага извода, че трябва да се ревизират контролно-регулационните механизми на всички нива на управление и възстановяване или подобряване на компонента „обратна връзка”.
В тази връзка не е ли Интернет новата „религия”, където можеш на всеослушание да назовеш и разобличиш престъпника или противозаконно деяние, оставяйки в анонимност без каквато и да било опасност за тебе самия?!
Не сме ли ние форумците новите „християни”-наивници?! Изпитвайки удоволствието да казваме на глас кривиците, с което да компенсираме поне малко неудоволствието от реалностите ...
Колчем по-дълго се заседя пред компютъра, възхищавайки се на коментарите и размислите на множеството ерудити в този форум, винаги оставам озадачен от една и съща повтаряща се ситуация – основната, възлова тема бива измествана я от някои злобни двустранни, тристранни или многостранни заяждания “кой е по-велик”, я от нещо съвсем отвлечено и нямащо нищо общо с темата…Навярно такава е нашата човешка природа – по-важно е нашето его, себеутвърждаването и себеизявата, отколкото съвместното обсъждане, обективно анализиране и търсене на решения на общочовешки проблеми. Групираме се в общности (на футболни отбори, на политически партии, на религии и т.н.) за да можем по-мащабно да се противопоставяме и по-дълбоко да се разделяме дотолкова, че взаимната нетърпимост и непоносимост между тези общности ескалира до омраза и желание за унищожение на съперника, който вече се нарича противник, враг. Или едните, или другите! Няма алтернатива “и двете”!
Независимо, че участниците във форума са анонимни, тяхното поведение с нищо не се отличава от това на публично известните личности.Анонимността с нищо не помага човек да бъде по-склонен към компромиси, признаване и оценяване на чуждото мнение, когато е аргументирано, убедително, добронамерено и макар и с малко, но по-добро от “нашето”.За съжаление и Интернет не може да повлияе положително върху нашата човешка природа...НО! - дава изключителната възможност да обсъждаме свободно всякакви теми, включително и темите „табу“ в другите медии!
И в конкретната ситуация в развитието на нашата държава, би било полезно във връзка с изложеното по-горе да се започне обсъждане във форума на следните според мен актуални въпроси и теми:
1. Колко и какви са начините на контрол и регулация върху най-важните контролни държавни институции у нас – БНБ, КФН, ДАНС, Съд, Прокуратура? Каква е степента на контрола на контролите: липсва или е подтиснато действието на „обратната връзка” - при неудачни, недостатъчни или погрешно взети мерки, да се задействува автоматизма на контролно-регулационните механизми до отстраняване на отклонението!! Как стоят нещата в този случай в развитите страни в Европа? Каква е ефективността на нашите и на техните контролни органи?
2. Каква е отговорността на ръководителите на тези органи и институции и как се реализира тази отговорност? Как стоят нещата в този случай в развитите страни в Европа? Каква е ефективността на нашите и на техните контролни органи и съпоставими ли са критериите за ефективност?
3. Какви са заплатите в тези органи и институции в сравнение с тези на Президента и Министър-председателя?

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета