Ad Config - Website header

 

Article_top

Д-р Шигеаки Хинохара, един от най-прочутите специалисти по дълголетие на Япония, до смъртта си на преклонна възраст сам практикува това, което проповядва, пише "Индипендънт".

В Япония д-р Хинохара е смятан за национално съкровище.

Само няколко месеца преди да почине на 18 юли в Токио д-р Хинохара продължава да приема пациенти, съобщава в. Ню Йорк таймс, има книга, в която има насрочени срещи за пет години напред и работи по 18 часа на ден.

По това време той е на 105 години.

Ето и някои от неговите рецепти за дълъг живот, които той е споделял в интервю пред Japan Times.

Сред тях: Не се пенсионирайте! Ако трябва да се пенсионирате, гледайте да е доста след 65-годишна възраст. В интервюто той обяснява, че възрастта за пенсиониране в Япония е 65 години, но тя е наложена, когато средната продължителност на живота в страната е била 68 г. Днес, хората живеят много по-дълго – през 2015 г. средната продължителност на живота в Япония е била близо 84 г., така че по логиката на лекаря хората трябва да се пенсионират много по-късно.

„Той вярваше, че животът е да даваш, така че имаше невероятен стремеж да помага на хората, да се събужда рано сутрин и да прави нещо чудесно за другите“, обяснява Джутит Кавагучи, една от ученичките на Хинохара и журналист в Japan Times пред Би Би Си.

„Винаги имаше цели за днешния ден, за утрешния и за следващите пет години“, допълва тя.

На 88 години лекарят пише мюзикъл и сам участва после в постановката. До преклонна възраст той се появява по тв програми в Япония, за да обяснява на сънародниците си, че трябва да гледат по-весело на живота, да му се наслаждават във всеки един момент. През 50-те години на 20 век той става инициатор на въвеждането в страната на годишните профилактични прегледи, които се оказват съществен момент в повишаване на продължителността на живота.

В началото на 90-те години д-р Хинохара става директор на болница "Св. Лука" и тогава нарежда да се инсталират бутилки с кислород навсякъде в сградата в случай, че тежко земетресение удари Токио и има масови жертви. Само година по-късно, през 1995 г. неговата предвидливост се оказва изключително полезна- макар и не за земетресение, а при атаката със зарин в токийското метро. Тогава 12 са убити и хиляди ранени. Болницата успява да се справи с пострадалите точно заради приготвения голям брой кислородни бутилки

Ето още от препоръките на Хинохара за добър живот от интервюто пред Japan Times:

Не се тревожете толкова дали сте се нахранили или наспали добре, гледайте да ви е весело и приятно

„Всички помним като деца, когато ни беше забавно, често забравяхме да ядем или да спим. Смятам, че можем да запазим това отношение като възрастни. Добре е да не затормозяваме тялото с твърде много правила като време за обяд или време за спане“, смята той.

Ако искате да живеете дълго, не бъдете с наднормено тегло

„За закуска пия кафе, чаша мляко и малко портокалов сок като слагам лъжица зехтин в него. Зехтинът е страхотен за артериите и поддържа кожата ми здрава. На обяд пия мляко с някакви бисквити или не ям нищо, ако съм много зает. Никога не огладнявам, защото се концентрирам върху работата си. На вечеря ям зеленчуци, малко риба и ориз, два пъти седмично 100 г месо“.

Не изпълнявайте сляпо това, което ви казват вашите лекари

„Когато лекарят ви препоръча някакво изследване или хирургическа операция, попитайте го дали би го препоръчал на собствената си жена или деца. Противно на общото мнение лекарите не могат да излекуват всички. Така че защо да си причиняваме ненужна болка с хирургическа операция? Според мен музиката и заниманията с животни могат да помогнат повече отколкото повечето лекари могат да си представят“.

За да победите болката, забавлявайте се

„Болката е мистериозна и най-добрият начин да я забравите е да се забавлявате. Ако дете го боли зъб и започнете да играте заедно някаква интересна игра, тя или той веднага забравят болката. Болниците трябва да отговарят на основната нужда на пациента: ние всички имаме нужда от забавление“.

Винаги изкачвайте стълбите и носете собствените си принадлежности

„Изкачвам по две стълби наведнъж, за да накарам мускулите ми да се раздвижат“.

 

Д-р Шигеаки Хинохара, един от най-прочутите специалисти по дълголетие на Япония, до смъртта си на преклонна възраст сам практикува това, което проповядва, пише "Индипендънт".

В Япония д-р Хинохара е смятан за национално съкровище.

Само няколко месеца преди да почине на 18 юли в Токио д-р Хинохара продължава да приема пациенти, съобщава в. Ню Йорк таймс, има книга, в която има насрочени срещи за пет години напред и работи по 18 часа на ден.

По това време той е на 105 години.

Ето и някои от неговите рецепти за дълъг живот, които той е споделял в интервю пред Japan Times.

Сред тях: Не се пенсионирайте! Ако трябва да се пенсионирате, гледайте да е доста след 65-годишна възраст. В интервюто той обяснява, че възрастта за пенсиониране в Япония е 65 години, но тя е наложена, когато средната продължителност на живота в страната е била 68 г. Днес, хората живеят много по-дълго – през 2015 г. средната продължителност на живота в Япония е била близо 84 г., така че по логиката на лекаря хората трябва да се пенсионират много по-късно.

„Той вярваше, че животът е да даваш, така че имаше невероятен стремеж да помага на хората, да се събужда рано сутрин и да прави нещо чудесно за другите“, обяснява Джутит Кавагучи, една от ученичките на Хинохара и журналист в Japan Times пред Би Би Си.

„Винаги имаше цели за днешния ден, за утрешния и за следващите пет години“, допълва тя.

На 88 години лекарят пише мюзикъл и сам участва после в постановката. До преклонна възраст той се появява по тв програми в Япония, за да обяснява на сънародниците си, че трябва да гледат по-весело на живота, да му се наслаждават във всеки един момент. През 50-те години на 20 век той става инициатор на въвеждането в страната на годишните профилактични прегледи, които се оказват съществен момент в повишаване на продължителността на живота.

В началото на 90-те години д-р Хинохара става директор на болница "Св. Лука" и тогава нарежда да се инсталират бутилки с кислород навсякъде в сградата в случай, че тежко земетресение удари Токио и има масови жертви. Само година по-късно, през 1995 г. неговата предвидливост се оказва изключително полезна- макар и не за земетресение, а при атаката със зарин в токийското метро. Тогава 12 са убити и хиляди ранени. Болницата успява да се справи с пострадалите точно заради приготвения голям брой кислородни бутилки

Ето още от препоръките на Хинохара за добър живот от интервюто пред Japan Times:

Не се тревожете толкова дали сте се нахранили или наспали добре, гледайте да ви е весело и приятно

„Всички помним като деца, когато ни беше забавно, често забравяхме да ядем или да спим. Смятам, че можем да запазим това отношение като възрастни. Добре е да не затормозяваме тялото с твърде много правила като време за обяд или време за спане“, смята той.

Ако искате да живеете дълго, не бъдете с наднормено тегло

„За закуска пия кафе, чаша мляко и малко портокалов сок като слагам лъжица зехтин в него. Зехтинът е страхотен за артериите и поддържа кожата ми здрава. На обяд пия мляко с някакви бисквити или не ям нищо, ако съм много зает. Никога не огладнявам, защото се концентрирам върху работата си. На вечеря ям зеленчуци, малко риба и ориз, два пъти седмично 100 г месо“.

Не изпълнявайте сляпо това, което ви казват вашите лекари

„Когато лекарят ви препоръча някакво изследване или хирургическа операция, попитайте го дали би го препоръчал на собствената си жена или деца. Противно на общото мнение лекарите не могат да излекуват всички. Така че защо да си причиняваме ненужна болка с хирургическа операция? Според мен музиката и заниманията с животни могат да помогнат повече отколкото повечето лекари могат да си представят“.

За да победите болката, забавлявайте се

„Болката е мистериозна и най-добрият начин да я забравите е да се забавлявате. Ако дете го боли зъб и започнете да играте заедно някаква интересна игра, тя или той веднага забравят болката. Болниците трябва да отговарят на основната нужда на пациента: ние всички имаме нужда от забавление“.

Винаги изкачвайте стълбите и носете собствените си принадлежности

„Изкачвам по две стълби наведнъж, за да накарам мускулите ми да се раздвижат“.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията