Ad Config - Website header

 

Article_top

Проектът Hyperloop на Илон Мъск осъществи първи тест с пътническа кабина, похвалиха се от компанията. 

Специалната кабина, в която сега нямаше хора, измина 500 метра във вакуум през специална тръба, разположена в пустинята в щата Невада, САЩ. Тя е достигнала скорост от 310 км/ч, като се смята, че максималната възможна ще е над 1080 км/ч.

Концепцията е разработка на две от ключовите компании на Мъск - Tesla и SpaceX. Системата Hyperloop използва електрически двигател, за да засили (или забави) кабината, която левитира под въздействието на магнитни сили. Тръбата пък е затворена под ниско налягане и в почти вакуумна среда. Така кабината може да се движи изключително бързо без триене, силен звук или проблеми.

Hyperloop ще заема по-малко място в инфраструктурата и е по дизайн напълно независима. Планира се тръбите да са под и над земята, така че може да се нарече вид метро.

Засега обаче основното са тестовете за безопасност - технологията работи, но дали е сигурна и достатъчно евтина, предстои да видим.

 

 

 

Проектът Hyperloop на Илон Мъск осъществи първи тест с пътническа кабина, похвалиха се от компанията. 

Специалната кабина, в която сега нямаше хора, измина 500 метра във вакуум през специална тръба, разположена в пустинята в щата Невада, САЩ. Тя е достигнала скорост от 310 км/ч, като се смята, че максималната възможна ще е над 1080 км/ч.

Концепцията е разработка на две от ключовите компании на Мъск - Tesla и SpaceX. Системата Hyperloop използва електрически двигател, за да засили (или забави) кабината, която левитира под въздействието на магнитни сили. Тръбата пък е затворена под ниско налягане и в почти вакуумна среда. Така кабината може да се движи изключително бързо без триене, силен звук или проблеми.

Hyperloop ще заема по-малко място в инфраструктурата и е по дизайн напълно независима. Планира се тръбите да са под и над земята, така че може да се нарече вид метро.

Засега обаче основното са тестовете за безопасност - технологията работи, но дали е сигурна и достатъчно евтина, предстои да видим.

 

 

Коментари

500 метра с 300км/ч?

Редовният японски шинкансен пери с 300 км/ч и хиляди пътници дневно. От 35 години насам. И засега - без нито една жертва. Редовният японски маглев пери със 600.

Това е по-нелепо и от теслите.

...

Това е тестово трасе, и понеже е късо, се развиват по-ниски скорости. Според екипа на Hyperloop, най-високата скорост ще минава 1000 км/ч

Щом енженерчетата от кл. Зет сте казали,

нема как да е друго :)))

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?