Ad Config - Website header

 

Article_top

Министерството на културата и прокуратурата обявиха, че очакват от Столичната община паветата на бул. „Прага“ да бъдат върнати след приключване на ремонта. Това става ясно от отговор до гражданската инициатива, която от месеци брани настилката. 

„В отговор на сигнала, подаден в началото на юли при започването на строителните дейности, от инспектората за опазване на културното наследство към Министерството на културата посочват, че ремонтът е съгласуван със становище от 3 юли, в което изрично е поставено изискването да не се подменя съществуващата паважна настилка на бул. "Прага". Накрая отговорът завършва със заключението, че след полагането на тръбопроводите паважната настилка следва да бъде възстановена.” 

Полученият отговор на Софийската градска прокуратура също потвърждава решението на Министерството на културата: 

„След полагането на тръбопроводите паважната настилка следва да бъде възстановена съгласно изискването на решението на МК.”

От гражданското сдружение посочват, че реконструкцията на бул. „Прага“ започва на 2 юли, а съгласуването от страна на Министерството на културата е предоставено чак на следващия ден, следователно не е ясно с какви документи е стартиран ремонтът и кой носи отговорност.

„От друга страна, от няколкото интервюта на кмета г-жа Йорданка Фандъкова стана ясно, че тя настоява за асфалтиране въпреки изричните решения на прокуратурата и министерството. За нас е изключително странен подходът – как кметът застана на позицията за запазване на паважа на „Дондуков“, а реши същият този паваж да се премахва от бул. „Прага“ с абсурдни доводи”, коментира Росина Станиславова от сдружение „Бели брези“, което е една от организациите в инициативата за опазване на гранитните настилки. 

Аргументът на столичния кмет е, че бул. "Прага" има разрешение за строеж преди заповедта на министъра на културата.

"За съжаление, когато започнахме ремонта, се каза, че трябва да върнем паветата. Аз възразих – как да върнем със задна дата процеса, да спрем и да блокираме работата. Бул. "Прага" е по-отдалечен от историческия център и е заобиколен от улици с асфалт. Той е много къс и свързва три спешни болници, по които денонощно минават линейки с болни хора. Възразила съм официално. Надавям се мотивите ми да бъдат уважени", каза преди дни Фандъкова.

Реконструкцията на булеварда трябва да приключи до края на август. 

Преди седмица от организацията се обърнаха официално към вицепремиера Валери Симеонов и социалния министър Бисер Петков с предложение за създаване на програми за обучение на павьори, за да има кой да се грижи за настилките по тези булеварди.

 

Министерството на културата и прокуратурата обявиха, че очакват от Столичната община паветата на бул. „Прага“ да бъдат върнати след приключване на ремонта. Това става ясно от отговор до гражданската инициатива, която от месеци брани настилката. 

„В отговор на сигнала, подаден в началото на юли при започването на строителните дейности, от инспектората за опазване на културното наследство към Министерството на културата посочват, че ремонтът е съгласуван със становище от 3 юли, в което изрично е поставено изискването да не се подменя съществуващата паважна настилка на бул. "Прага". Накрая отговорът завършва със заключението, че след полагането на тръбопроводите паважната настилка следва да бъде възстановена.” 

Полученият отговор на Софийската градска прокуратура също потвърждава решението на Министерството на културата: 

„След полагането на тръбопроводите паважната настилка следва да бъде възстановена съгласно изискването на решението на МК.”

От гражданското сдружение посочват, че реконструкцията на бул. „Прага“ започва на 2 юли, а съгласуването от страна на Министерството на културата е предоставено чак на следващия ден, следователно не е ясно с какви документи е стартиран ремонтът и кой носи отговорност.

„От друга страна, от няколкото интервюта на кмета г-жа Йорданка Фандъкова стана ясно, че тя настоява за асфалтиране въпреки изричните решения на прокуратурата и министерството. За нас е изключително странен подходът – как кметът застана на позицията за запазване на паважа на „Дондуков“, а реши същият този паваж да се премахва от бул. „Прага“ с абсурдни доводи”, коментира Росина Станиславова от сдружение „Бели брези“, което е една от организациите в инициативата за опазване на гранитните настилки. 

Аргументът на столичния кмет е, че бул. "Прага" има разрешение за строеж преди заповедта на министъра на културата.

"За съжаление, когато започнахме ремонта, се каза, че трябва да върнем паветата. Аз възразих – как да върнем със задна дата процеса, да спрем и да блокираме работата. Бул. "Прага" е по-отдалечен от историческия център и е заобиколен от улици с асфалт. Той е много къс и свързва три спешни болници, по които денонощно минават линейки с болни хора. Възразила съм официално. Надавям се мотивите ми да бъдат уважени", каза преди дни Фандъкова.

Реконструкцията на булеварда трябва да приключи до края на август. 

Преди седмица от организацията се обърнаха официално към вицепремиера Валери Симеонов и социалния министър Бисер Петков с предложение за създаване на програми за обучение на павьори, за да има кой да се грижи за настилките по тези булеварди.

Коментари

Ники ☮'s picture
Ники ☮
nspirov

Пълно умопомрачение.

Ще съборим всички стари сгради - паметници на културата, обаче не си даваме мизерните, грозни и опасни павета - явно те най-добре характеризират нашия "прекрасен" град. И скоро ще имаме мол до мола, а между тях - павета. А за да има какво да работят новите "павьори", предлагам да се павират и улиците в Дружба, Младост и Люлин от 1 до 10.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета