Пореден задочен словесен спаринг с обвинения и контраобвинения си спретнаха политици от централите на БСП и на ГЕРБ. Този път първи започнаха социалистите, а по традиция от управляващата партия им отговориха час по-късно. Темите за престрелка бяха няколко, част от тях чисто софийски - ремонтът на "Орлов мост" в София, скандалът с имот в кв. "Стрелбище", заради който има протести заради евентуален строеж, ефективността на завода за боклука.

"Ремонтът на "Орлов мост" не само не издържа 11 години, а не издържа и 11 дни", припомни депутатът Георги Свиленски и извади хронология - само няколко дни след полагането на асфалт на кръстовището при ремонта през 2007 г., настилката се нагъна, стана на коловози и булевардът получи прозвището "Цариградско море".

За ремонта му тогава бяха похарчени 700 000 лв. за "Орлов мост" и още 1,2 млн. лв. за отсечката до алея "Яворов". По думите на Свиленски тогава Борисов е заявил, че гаранцията е 5 години и стореното ще бъде поправено за сметка на фирмата-изпълнител в рамките на гаранциите по договор. Това обаче не се случва, а днес отново се прави ремонт, който се плаща от софиянци, а премиерът заявил, че никъде по света не се давали гаранции от 11 години.

Общинският съветник в София от ГЕРБ Николай Стойнев отвърна на обвиненията, като каза, че БСП са пуснали фабрика за фалшиви новини. Той не отрече казаното от Борисов през 2007 г., но заяви, че тогава фирмата-изпълнител на ремонта е била санкционирана с неизплащане на 300 000 лв. от цената на възложената им поръчка. Според него и сега ремонтът на "Орлов мост" струвал приблизително толкова.

Втората софийска тема бе столичният завод за боклук. Свиленски от БСП, който е и бивш общински съветник в София, заяви, че ако "Цанков камък" се дава на прокурор заради това, че не работел и не бил ефективен (както обяви Бойко Борисов преди ден - б.р.), то същото важи и за завода в столицата. Според социалистите съоръжението не изпълнява критериите, защото все още сметта се сепарира ръчно. При строежа било заложено до 10% от преработения боклук да се депонира, но това не е факт 2 години след пускането на завода в експлоатация.

Отново общинарят Стойнев от ГЕРБ заяви, че заводът си работи добре и е много модерен.

Престрелки имаше и за терена в "Стрелбище", за който сега от Столичната община не вадат разрешение за строеж на инвеститора, придобил земята със заменка през 2006 г. Тя е била гласувана от Общинския съвет в София в първия кметски мандат на Бойко Борисов. Решението обаче било на съветниците, а не на кмета. 

Социалистите се обявиха и против концесията на интермодалния терминал в Пловдив, дадена вчера от правителството.

„Само преди 6 месеца искахме тази процедура да бъде спряна. Това е поредният грабеж на българското общество – дават се под наем 71 декара, с изградената инфраструктура, за 5 хил. лева на месец за 27 години. Съоражението е построено за 12 млн. евро, а го даваме под наем за цената на будка в центъра на София”, възмути се Свиленски от БСП.

"Казахме, че тази фирма ще е с четири букви много преди резултата от концесионната процедура, сега вече може да я кажем - ПИМК. Да видим дали те няма да са концесионер и на летище „Пловдив”, каза още социалистът.

В отговор на обвиненията транспортният министър Ивайло Московски най-тържествено покани депутата Георги Свиленски да оглави дружеството, управляващо интермодалния терминал в Пловдив и да докара инвестиции над 23 млн. лв. за две години, щом твърди, че това е малко и капацитетът на терминала е по-висок. Московски обеща, че ако Свиленски успее, той ще се оттегли на секундата. 

"Две правителства на БСП писмено са потвърдили, че този проект ще бъде реализиран чрез концесия. Това са правителствата на Сергей Станишев и на Пламен Орешарски. При нас всичко е прозрачно и ясно. Щом от БСП твърдят, че всичко е подарено, нека до днес ми пратят документите и веднага ще спра концесията.  Ако г-н Георги Свиленски от БСП успее да донесе повече инвестиции, не чрез концесия, аз съм готов да си понеса политическата отговорност. Същото очаквам и от него. Чакам отговор от него днес. Ще го направя директор на дружеството, ако успее да осигури повече средства. БСП направиха думата концесия мръсна. Това не е така. Това е един легален и много добър начин за инвестиции.", заяви министърът.

И похвали социалистите, че по тяхно време са направени 14 концесии и това е чудесен пример за дясна политика.