Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Никарауа ще строи канал, алтернативен на Панамския, предаде Ройтерс.

Проектът е на стойност 40 милиарда долара. Негов изпълнител ще бъде компанията HKND. Нейният шеф Ван Цзин обяви снощи в Манагуа как ще се развива проектът.

Никарагуанският канал или Гран канал Никарагуа трябва да свърше Атлантическия и Тихия океан. Строителството му ще започне през декември 2014 г. и се очаква съоръжението да бъде изцяло готово през 2020 г. Този канал ще бъде дълъг 278 километра, или над три пъти повече от Панамския канал (77 км). Ширината на Гран канал Никарагуа ще достига до 520 метра. През нещо ще могат да преминават съдове с товароподемност до 270 000 тона.

Договорът за строителството е подписан още в края на 2013 г. между Ван Цзин и никарагуанския президент Даниел Ортега. След като построи канала, компанията HKND ще има право на неговото ексклузивно използване в продължение на 100 години.

Каналът ще преминава през водите на езерото Никарагуа - най-голямото в Централна Америка. На двата му края трябва да бъде построено по едно пристанище.

Властите в Никарагуа се надяват по този начин да измъкнат централноамериканската република от бедността. Опозицията обаче смята, че новият канал много трудно ще замени Панамския - както поради тройно по-голямата си дължина, така и поради по-трудния район за плаване. Освен това те припомнят, че Панамският канал е направен умишлено на едно от най-тесните места в Централна Америка, за да може преминаването му да отнема възможно най-малко време. Природозащитници пък предупреждават за екокатастрофа в района на строителството.

 
Ван Цзин обяви в никарагуанската столица Манагуа как ще се строи бъдещият канал. Снимка БГНЕС

Никарауа ще строи канал, алтернативен на Панамския, предаде Ройтерс.

Проектът е на стойност 40 милиарда долара. Негов изпълнител ще бъде компанията HKND. Нейният шеф Ван Цзин обяви снощи в Манагуа как ще се развива проектът.

Никарагуанският канал или Гран канал Никарагуа трябва да свърше Атлантическия и Тихия океан. Строителството му ще започне през декември 2014 г. и се очаква съоръжението да бъде изцяло готово през 2020 г. Този канал ще бъде дълъг 278 километра, или над три пъти повече от Панамския канал (77 км). Ширината на Гран канал Никарагуа ще достига до 520 метра. През нещо ще могат да преминават съдове с товароподемност до 270 000 тона.

Договорът за строителството е подписан още в края на 2013 г. между Ван Цзин и никарагуанския президент Даниел Ортега. След като построи канала, компанията HKND ще има право на неговото ексклузивно използване в продължение на 100 години.

Каналът ще преминава през водите на езерото Никарагуа - най-голямото в Централна Америка. На двата му края трябва да бъде построено по едно пристанище.

Властите в Никарагуа се надяват по този начин да измъкнат централноамериканската република от бедността. Опозицията обаче смята, че новият канал много трудно ще замени Панамския - както поради тройно по-голямата си дължина, така и поради по-трудния район за плаване. Освен това те припомнят, че Панамският канал е направен умишлено на едно от най-тесните места в Централна Америка, за да може преминаването му да отнема възможно най-малко време. Природозащитници пък предупреждават за екокатастрофа в района на строителството.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?