За пръв път от създаването си преди 12 години сайтът за споделяне на видеа YouTube сменя логото си. Заедно с тази привидно малка промяна идва и редизайн и нови функции.
Промяната в логото е малка и изглежда несъществена - белите букви Tube излизат от кинескопа и стават черни, а той застава отстрани и се превръща в бутонче.
Ето го и визуализирано:
"Имаме думата "тръба" в тръба", казва Кристофър Бетиг, шеф на дизайнерския департамент в компанията. "Това е странно. Никой не знае какво е това."
Заради вакуумните тръби на старите кинескопи, на английски сленг за тях е "tube" - тръба. Но YouTube никога не е излъчвал по телевизията. А старите кинескопи са забравени.
Затова се преминава към бутона Play, пусни, който вече е познат на хората от сайта. Сменят се шрифтове, цветната схема, ще има възможност и за тъмна тема.
Очакват се подобрения и за мобилната и десктоп версия. Вертикалните видеа вече ще се излъчват на цял екран на телефоните ни, а не със запълнени полета отстрани. Два клика отдясно върху клипа или отляво ще местят с 10 секунди напред или назад.
"Това е еволюция, не революция", пояснява Бетиг.
Не става дума за рязка промяна на дизайна. YouTube винаги е можел да се похвали с постепенни промени.
Това, което YouTube търсят, е вида на бранд, който комбинира една огромна по разнообразие услуга, която обаче се предлага на всякакви платформи - не просто през един сайт, а през разнообразни програми, които са съобразени с устройството, на което работят.
Ето и демонстрация на някои от новите услуги:
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни