Ad Config - Website header

 

Article_top

До 50% може да достигне годишния ръст на електрическите превозни средства у нас, заяви на пресконференция председателят на Борда на директорите на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) Илия Левков. Електромобилите у нас са 2000-2500. В това се включват освен автомобилите и електрически велосипеди, скутери и малки товарни коли.

"Със сигурност това число ще се увеличава годишно с 30-50%", убеден е Левков. Той посочи, че през миналата година са регистрирани 500 собствени електромобила. "Техният брой вероятно е много по-голям, защото не всички са отишли да получат стикери за безплатно паркиране."

В България има около 80 зарядни станции за електрически превозни средства, каза Боян Захариев, член на ИКЕМ. Очаква се догодина броят им да скочи три пъти.

През септември ще заработи нова зарядна станция до НДК по съвместен проект на Столична община и ИКЕМ, от която потребителите ще зареждат безплатно, съобщи председателят на клъстера Илия Левков.

"Целта на ИКЕМ е до края на 2018 г. броят на зарядните станции в страната да достигне 300", посочи той, цитиран от Computerworld.

По отношение развитието на електрическата мобилност България е сред първите 3 страни в региона, включително чрез разработваните няколко модела български зарядни станции, създаваните софтуерни решения и наличното ноу-хау в областта, което ни определя като ключово място в региона, допълни Боян Захариев.Б

Представена беше електрическа тротинетка E-twow, създадена съвместно от български и румънски фирми. Тя има 8 патента за технологични иновации и от няколко месеца се продава успешно в България и в Европа.

E-twow се произвежда в Румъния, но у нас се правят електрически велосипеди и електрически скутери, които намират пазар в чужбина. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Беше представен и проектът на производителя на електрокомпоненти от Годеч "АК Магнит", който е организирал цялостен „екологичен“ цикъл за превоз на работници с електрически автобус до фабриката в Годеч.

Над 100 деца ще се обучават в новите специалности техник и монтьор на електрически превозни средства в пет професионални училища, съобщи още Левков. 

"Преподавателите вече минаха специализирания курс. С три висши технически учебни заведения имаме договореност учениците да продължат образованието си в тях", добави той.

 

До 50% може да достигне годишния ръст на електрическите превозни средства у нас, заяви на пресконференция председателят на Борда на директорите на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) Илия Левков. Електромобилите у нас са 2000-2500. В това се включват освен автомобилите и електрически велосипеди, скутери и малки товарни коли.

"Със сигурност това число ще се увеличава годишно с 30-50%", убеден е Левков. Той посочи, че през миналата година са регистрирани 500 собствени електромобила. "Техният брой вероятно е много по-голям, защото не всички са отишли да получат стикери за безплатно паркиране."

В България има около 80 зарядни станции за електрически превозни средства, каза Боян Захариев, член на ИКЕМ. Очаква се догодина броят им да скочи три пъти.

През септември ще заработи нова зарядна станция до НДК по съвместен проект на Столична община и ИКЕМ, от която потребителите ще зареждат безплатно, съобщи председателят на клъстера Илия Левков.

"Целта на ИКЕМ е до края на 2018 г. броят на зарядните станции в страната да достигне 300", посочи той, цитиран от Computerworld.

По отношение развитието на електрическата мобилност България е сред първите 3 страни в региона, включително чрез разработваните няколко модела български зарядни станции, създаваните софтуерни решения и наличното ноу-хау в областта, което ни определя като ключово място в региона, допълни Боян Захариев.Б

Представена беше електрическа тротинетка E-twow, създадена съвместно от български и румънски фирми. Тя има 8 патента за технологични иновации и от няколко месеца се продава успешно в България и в Европа.

E-twow се произвежда в Румъния, но у нас се правят електрически велосипеди и електрически скутери, които намират пазар в чужбина. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Беше представен и проектът на производителя на електрокомпоненти от Годеч "АК Магнит", който е организирал цялостен „екологичен“ цикъл за превоз на работници с електрически автобус до фабриката в Годеч.

Над 100 деца ще се обучават в новите специалности техник и монтьор на електрически превозни средства в пет професионални училища, съобщи още Левков. 

"Преподавателите вече минаха специализирания курс. С три висши технически учебни заведения имаме договореност учениците да продължат образованието си в тях", добави той.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията