Коли на възраст до 15 години ще могат да бъдат таксита. Това реши парламентът като прие на второ четене промени в Закона за автомобилните превози. Досега ограничението за жълтите коли бе навършването на 10 години.

"В нито една държава в Европейския съюз няма ограничение за възрастта на автомобилите", обясни червеният депутат Георги Свиленски, който заедно с колегата си Петър Мутафчиев внесе за гласуване промяната.

"За нас е важно на първо място да е сигурността, а след това възрастта. Свидетелите сме и сега, че коли на 3-4 години не отговарят на изискванията за таксиметров превоз и считаме, че това е правилна поправка", обясни Свиленски.

Според него възрастта на таксиметровите автомобили не е определяща, а много по-важен е контролът и техническите прегледи и да няма корупция при преминаването им. 

"Една кола в София на 10 години може да е 2 милиона километра, но кола в Смолян на 10 години е на 150 000 километра", каза Свиленски по повод на обвиненията, че хората ще се возят на трошки.

Скоро се предвижда и промяна на наредбата за изискванията към такситата. Според Свиленски в нея ще се повишат изискванията към жълтите коли. Наскоро в интервю за Клуб Z бившият транспортен министър Петър Мутафчиев се обяви за това в наредбата да бъде записано изискване, с което да се извадят газовите бутилки от багажника на такситата, за да се гарантира комфорт на пъуващите.

С приетите от парламента поправки в Закона за автомобилните превози отпада изискването до 1 юли т. г. във всички автобуси да има касови апарати. Новите текстове дават възможност на превозвачите да избират дали да използват касови апарати или да билети, издадени по наредбата за ценните книжа.

Промяната се наложи заради затрудненията, които досегашното изискване причиняваше на малките превозвачи и на градския транспорт. Оказа се, че много малки фирми нямат средства за закупуването на фискалните устройства, а и продажбата на билети в селищните автобуси щеше да става бавно и трудно, ако изискването за касови апарати не бе отменено.

"Касовият апарат не прави издаването на билет по законно от това дали ще продадеш билет", обясни Свиленски.