„Лидл България“ разпространи официална позиция по повод новината за изтритите кръстове от църква в Санторини върху етикетите на продукти от т.нар. гръцка седмица в супермаркета. Под марката „Eridanous” фирмата предлага редица продукти, сред които мусака, кисело мляко, дзадзики, локум и т.н. Над името обаче се виждат прочутите сини кубета на църква от остров Санторини, които обаче на етикетите са без кръстове.

„Гръцките“ етикети на „Лидл“ предизвикаха гнева на редица потребители, някои се зарекоха да не пазаруват повече в магазините.

„Лидл България“ казва, че не е участвал в създаването на въпросните дизайни, защото „конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира“.

Към последните извинения, поднесени от страна на търговската верига на централно ниво и в различните държави, Лидл България, като българско дружество, изразява още по-силната си мотивация да поднесе своите искрени извинения“, се казва в позиция на българския клон на компанията.

Историята тръгна от белгийската RTL преди няколко дни. Пред изданието офисът на фирмата в Белгия е обяснил решението за етикетите така:

Избягваме употребата на религиозни символи, защото не искаме да изключваме нито едно вероизповедание“.

Министърът на земеделието на Чехия Мариан Юречка призова за бойкот на супермаркетите заради премахнатите кръстове.

 

Предлагаме ви пълната позиция на „Лидл България“ без редакторска намеса:

ОФИЦИАЛНО СТАНОВИЩЕ НА ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ

Във връзка с реакциите, относно опаковки на продукти от гръцката седмица в магазини Lidl, компанията би искала официално да уточни, че екипът на Лидл България не е участвал в създаването на въпросните дизайни. Конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира.

Към последните извинения, поднесени от страна на търговската верига на централно ниво и в различните държави, Лидл България, като българско дружество, изразява още по-силната си мотивация да поднесе своите искрени извинения. От встъпването си преди седем години в страната, Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност. 

Бихме искали да уверим всички потребители, че приемаме повече от сериозно споделените коментари и реакции и сме напълно съгласни, че дори в глобалния свят е наложително международните компании да отчитат и уважават всички аспекти на културни, религиозни и други възприятия на потребителите. Затова Лидл България поема ангажимента да предаде коментарите и реакциите към централата на компанията в Германия и екипа, отговорен за създаване на дизайните на опаковките, за да бъде взето предвид при разработването на етикетите в бъдеще.