Ad Config - Website header

 

Article_top

Часовникът на вашето тяло може да е отговорен за загубата на тегло, твърди ново изследване, цитирано от "Индипендънт".

Хората имат различен подход по кое време да се хранят, за да отслабнат или да са здрави. 

Според някои не трябва да се яде поне два часа преди лягане, според други първото ядене за деня трябва да е на обяд, т. е. закуската да се пропуска и така да се даде на тялото по-дълъг период, в който не е захранвано с храна. Други твърдят, че най-добре е да не се вечеря, а закуската е задължителна. Има и привърженици на гледната точка, че хранене след 6 ч. вечерта не е полезно за организма.

Много малко изследвания обаче проследяват как нашите хранителни навици се повлияни от нашите модели за спане. Проучването, проведено от Brigham and Women’s Hospital в Бостън, стига до извода, че нашите хранения се отразяват на теглото ни, но в зависимост от времето, в което се събуждаме и си лягаме.

Учените анализират данни на 110 души между 18 и 22 години. С помощта на специално приложение храната, която поемат, се отчита в продължение на седем последователни дни по време на техния обичаен дневен режим. Времето за освобождаване на мелатонина, което маркира началото на съня, се регистрира в лаборатория. Изследователите откриват, че най-важно е да се изчакат няколко часа след хранене, преди да си легнете, за да може тялото да има време да извърши храносмилането.

Участниците с най-висок процент на мазнини в тялото си консумират повечето от калориите си малко преди лягане, когато нивото на мелатонина е високо.

Обратно - тези, които имат по-нисък процент на телесни мазнини, си лягат няколко часа след като са свършили с яденето.

Нашият метаболизъм се влияе от нашия циркаден ритъм, като това варира в големи граници при различните хора - дали заради променливи работни смени или заради различни предпочитания за по-ранно ставане или късно лягане.

"Стигнахме до изводите, че времето за приемане на храна, обвързано с ръста на мелатонин, който е маркер за идването на биологичната нощ на всеки човек, се свързва с по-висок процент на мазнини в човешкото тяло и не се свързва с времето от деня, количеството или съдържанието на приеманата храна", казва водещият изследовател в проучването Андрю Макхил.

"Тези открития предполагат, че времето, в което поемате калориите, свързано с вашия собствен биологичен часовник, може да бъде по-важно за здравето от действителния час от денонощието", добавя той.

Изследователите допускат, че възрастовата група - на студенти, може да не е репрезентативна за цялото население, но заключението им е, че резултатите от проучването предоставят доказателства, че консумацията на храна по време на циркадината вечер играе важна роля за съдържанието на мазнини в тялото ни.

 

Часовникът на вашето тяло може да е отговорен за загубата на тегло, твърди ново изследване, цитирано от "Индипендънт".

Хората имат различен подход по кое време да се хранят, за да отслабнат или да са здрави. 

Според някои не трябва да се яде поне два часа преди лягане, според други първото ядене за деня трябва да е на обяд, т. е. закуската да се пропуска и така да се даде на тялото по-дълъг период, в който не е захранвано с храна. Други твърдят, че най-добре е да не се вечеря, а закуската е задължителна. Има и привърженици на гледната точка, че хранене след 6 ч. вечерта не е полезно за организма.

Много малко изследвания обаче проследяват как нашите хранителни навици се повлияни от нашите модели за спане. Проучването, проведено от Brigham and Women’s Hospital в Бостън, стига до извода, че нашите хранения се отразяват на теглото ни, но в зависимост от времето, в което се събуждаме и си лягаме.

Учените анализират данни на 110 души между 18 и 22 години. С помощта на специално приложение храната, която поемат, се отчита в продължение на седем последователни дни по време на техния обичаен дневен режим. Времето за освобождаване на мелатонина, което маркира началото на съня, се регистрира в лаборатория. Изследователите откриват, че най-важно е да се изчакат няколко часа след хранене, преди да си легнете, за да може тялото да има време да извърши храносмилането.

Участниците с най-висок процент на мазнини в тялото си консумират повечето от калориите си малко преди лягане, когато нивото на мелатонина е високо.

Обратно - тези, които имат по-нисък процент на телесни мазнини, си лягат няколко часа след като са свършили с яденето.

Нашият метаболизъм се влияе от нашия циркаден ритъм, като това варира в големи граници при различните хора - дали заради променливи работни смени или заради различни предпочитания за по-ранно ставане или късно лягане.

"Стигнахме до изводите, че времето за приемане на храна, обвързано с ръста на мелатонин, който е маркер за идването на биологичната нощ на всеки човек, се свързва с по-висок процент на мазнини в човешкото тяло и не се свързва с времето от деня, количеството или съдържанието на приеманата храна", казва водещият изследовател в проучването Андрю Макхил.

"Тези открития предполагат, че времето, в което поемате калориите, свързано с вашия собствен биологичен часовник, може да бъде по-важно за здравето от действителния час от денонощието", добавя той.

Изследователите допускат, че възрастовата група - на студенти, може да не е репрезентативна за цялото население, но заключението им е, че резултатите от проучването предоставят доказателства, че консумацията на храна по време на циркадината вечер играе важна роля за съдържанието на мазнини в тялото ни.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета