Ad Config - Website header

 

Article_top

Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви търговете за скоростния път до Калотина - четирилентов, но без аварийни платна и някои други екстри. Става дума за две обществени поръчки за строителството на трасето София - Калотина на обща стойност 258,7 млн. лв. 

Едната тръжна процедура е за модернизацията на участъка след ГКПП-Калотина до пътния възел при Драгоман.

Дължината на отсечката е 14,5 км, а прогнозната стойност - 141,667 млн. лева без ДДС. Част от средствата са осигурени от механизма „Свързана Европа“

Предвидено е разширяване на съществуващия път и в определени участъци ще може да се развива скорост от 100 км/ч. 

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение във всяка посока и лента за аварийно спиране. Предвижда се и изграждане на вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман. 

Кандидатите могат да подават офертите си до 13 ноември, а срокът за изпълнение е 2 години и 3 месеца. 

Така пътят към Сърбия ще е готов най-рано през 2020 г. и то, ако няма обжалвания, което е малко вероятно за инфраструктурен проект от този мащаб. 

Вторият търг, обявен от Пътната агенция, е за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница. 

Участъкът от пътя е с дължина почти 17 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС, но финансирането тук е изцяло от републиканския бюджет. 

Там също ще бъде направено разширение и двулентовият първокласен път ще стане четирилентов, а скоростта ще стига до 110 км/ч. Времето за изпълнение е 2,5 години. 

Кандидатите могат да подават офертите си до 16 ноември т. г.

Пътят от София до Калотина е част от основната трансевропейска транспортна мрежа по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута.

Това е и най-краткото трасе, свързващо Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП-Калотина - София осигурява връзка към трансевропейския коридор „Ориент/Източносредиземноморски”.

Сърбия ще е готова с нейната част от трасето далеч преди нас – очаква се Белград да довърши магистралата от Ниш до Калотина до края на 2017 г.


Междувременно от днешната инспекция на регионалния министър Николай Нанков стана ясно, че над 40% от лот 3.3 от магистрала „Струма“ от Кресна до Сандански (общо 24 км) са изпълнени. Обектът ще е готов през май 2019 г., но действията е възможно да приключат и в края на следващата година.

Археолозите обещаха, че до края на ноември най-късно ще приключат разкопките.

Били открити изключително ценни предмети, засега обществеността таи дъх какви. Окончателен вариант за участъка през Кресненското дефиле най- вероятно ще бъде известен през октомври. 

След общественото обсъждане на 11 септември единодушно бе избран т.нар. Източен вариант, който предвижда само едно ново трасе – от Кулата към София, и преповтаряне и рехабилитация на маршрута в обратна посока по стария път Е-79.

На 25 октомври четирима министри - регионалният Николай Нанков, транспорният Ивайло Московски, "екологичният" Нено Димов и туристическият Николина Ангелкова, ще внесат в Брюксел проекта за строителството през Кресненското дефиле.

 

Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви търговете за скоростния път до Калотина - четирилентов, но без аварийни платна и някои други екстри. Става дума за две обществени поръчки за строителството на трасето София - Калотина на обща стойност 258,7 млн. лв. 

Едната тръжна процедура е за модернизацията на участъка след ГКПП-Калотина до пътния възел при Драгоман.

Дължината на отсечката е 14,5 км, а прогнозната стойност - 141,667 млн. лева без ДДС. Част от средствата са осигурени от механизма „Свързана Европа“

Предвидено е разширяване на съществуващия път и в определени участъци ще може да се развива скорост от 100 км/ч. 

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение във всяка посока и лента за аварийно спиране. Предвижда се и изграждане на вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман. 

Кандидатите могат да подават офертите си до 13 ноември, а срокът за изпълнение е 2 години и 3 месеца. 

Така пътят към Сърбия ще е готов най-рано през 2020 г. и то, ако няма обжалвания, което е малко вероятно за инфраструктурен проект от този мащаб. 

Вторият търг, обявен от Пътната агенция, е за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница. 

Участъкът от пътя е с дължина почти 17 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС, но финансирането тук е изцяло от републиканския бюджет. 

Там също ще бъде направено разширение и двулентовият първокласен път ще стане четирилентов, а скоростта ще стига до 110 км/ч. Времето за изпълнение е 2,5 години. 

Кандидатите могат да подават офертите си до 16 ноември т. г.

Пътят от София до Калотина е част от основната трансевропейска транспортна мрежа по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута.

Това е и най-краткото трасе, свързващо Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП-Калотина - София осигурява връзка към трансевропейския коридор „Ориент/Източносредиземноморски”.

Сърбия ще е готова с нейната част от трасето далеч преди нас – очаква се Белград да довърши магистралата от Ниш до Калотина до края на 2017 г.


Междувременно от днешната инспекция на регионалния министър Николай Нанков стана ясно, че над 40% от лот 3.3 от магистрала „Струма“ от Кресна до Сандански (общо 24 км) са изпълнени. Обектът ще е готов през май 2019 г., но действията е възможно да приключат и в края на следващата година.

Археолозите обещаха, че до края на ноември най-късно ще приключат разкопките.

Били открити изключително ценни предмети, засега обществеността таи дъх какви. Окончателен вариант за участъка през Кресненското дефиле най- вероятно ще бъде известен през октомври. 

След общественото обсъждане на 11 септември единодушно бе избран т.нар. Източен вариант, който предвижда само едно ново трасе – от Кулата към София, и преповтаряне и рехабилитация на маршрута в обратна посока по стария път Е-79.

На 25 октомври четирима министри - регионалният Николай Нанков, транспорният Ивайло Московски, "екологичният" Нено Димов и туристическият Николина Ангелкова, ще внесат в Брюксел проекта за строителството през Кресненското дефиле.

Коментари

Ми то натам няма и нужда от

Ми то натам няма и нужда от магистрала. До Сливница няма и нужда от разширение.
kate pate's picture
kate pate
new

Трябва мантинела между двете

Трябва мантинела между двете посоки и странични. И да се осигури скорост поне 110 км. Ако лентите са широки както е по германски стандарт, а не тесни по френски маниер трябва леко разширение, вероятно.
Франк Лойд Райт's picture
Франк Лойд Райт
Фран Лойд Райт

Майстори сме

Е, да, ама как да ги гепиме иначе тия 260 млн.? Ами ще строим това, дето вече го има...

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?