Ad Config - Website header

 

Article_top

След повече от година ремонт тунелът „Витиня” в посока Варна вече е отворен. 

Движението през пътното съоръжение беше пуснато днес с известно закъснение, защото се изчакваше да стане готов и мостът на Витиня, така че да не се налага да се отклонява движението веднага след тунела.

Стойността на ремонта е 22 млн. лева. 

Съоръжението има нова хидроизолация, отводнителна и електрическа инсталация, системи за видеонаблюдение, 374 осветителни тела, 15 вентилатора и система за пожароизвестяване.

„Проверката на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“ показа изключително качество на строителството“, коментира регионалният министър Николай Нанков след инспекцията на ремонта на дясната тръба на съоръжението. 

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела пътуващите към Велико Търново за честванията на Деня на Независимостта на България от 10 часа днес преминават без ограничения в двете тръби на „Витиня“.

В понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут от София до Ботевград. 

Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на ноември и през зимата по „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.

След ремонта на десните тръби на тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“ остава да бъдат ремонтирани още шест тръби на четирите тунела по магистралата. Необходим е ремонт и на мостови съоръжения.

Необходимите средства са поне 220 млн. лв. и ако има наличен ресурс, ремонтът може да се направи за две години. 

 

 

След повече от година ремонт тунелът „Витиня” в посока Варна вече е отворен. 

Движението през пътното съоръжение беше пуснато днес с известно закъснение, защото се изчакваше да стане готов и мостът на Витиня, така че да не се налага да се отклонява движението веднага след тунела.

Стойността на ремонта е 22 млн. лева. 

Съоръжението има нова хидроизолация, отводнителна и електрическа инсталация, системи за видеонаблюдение, 374 осветителни тела, 15 вентилатора и система за пожароизвестяване.

„Проверката на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“ показа изключително качество на строителството“, коментира регионалният министър Николай Нанков след инспекцията на ремонта на дясната тръба на съоръжението. 

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела пътуващите към Велико Търново за честванията на Деня на Независимостта на България от 10 часа днес преминават без ограничения в двете тръби на „Витиня“.

В понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут от София до Ботевград. 

Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на ноември и през зимата по „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.

След ремонта на десните тръби на тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“ остава да бъдат ремонтирани още шест тръби на четирите тунела по магистралата. Необходим е ремонт и на мостови съоръжения.

Необходимите средства са поне 220 млн. лв. и ако има наличен ресурс, ремонтът може да се направи за две години. 

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?