Ad Config - Website header

 

Article_top

След повече от година ремонт тунелът „Витиня” в посока Варна вече е отворен. 

Движението през пътното съоръжение беше пуснато днес с известно закъснение, защото се изчакваше да стане готов и мостът на Витиня, така че да не се налага да се отклонява движението веднага след тунела.

Стойността на ремонта е 22 млн. лева. 

Съоръжението има нова хидроизолация, отводнителна и електрическа инсталация, системи за видеонаблюдение, 374 осветителни тела, 15 вентилатора и система за пожароизвестяване.

„Проверката на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“ показа изключително качество на строителството“, коментира регионалният министър Николай Нанков след инспекцията на ремонта на дясната тръба на съоръжението. 

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела пътуващите към Велико Търново за честванията на Деня на Независимостта на България от 10 часа днес преминават без ограничения в двете тръби на „Витиня“.

В понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут от София до Ботевград. 

Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на ноември и през зимата по „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.

След ремонта на десните тръби на тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“ остава да бъдат ремонтирани още шест тръби на четирите тунела по магистралата. Необходим е ремонт и на мостови съоръжения.

Необходимите средства са поне 220 млн. лв. и ако има наличен ресурс, ремонтът може да се направи за две години. 

 

 

След повече от година ремонт тунелът „Витиня” в посока Варна вече е отворен. 

Движението през пътното съоръжение беше пуснато днес с известно закъснение, защото се изчакваше да стане готов и мостът на Витиня, така че да не се налага да се отклонява движението веднага след тунела.

Стойността на ремонта е 22 млн. лева. 

Съоръжението има нова хидроизолация, отводнителна и електрическа инсталация, системи за видеонаблюдение, 374 осветителни тела, 15 вентилатора и система за пожароизвестяване.

„Проверката на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“ показа изключително качество на строителството“, коментира регионалният министър Николай Нанков след инспекцията на ремонта на дясната тръба на съоръжението. 

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела пътуващите към Велико Търново за честванията на Деня на Независимостта на България от 10 часа днес преминават без ограничения в двете тръби на „Витиня“.

В понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут от София до Ботевград. 

Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на ноември и през зимата по „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.

След ремонта на десните тръби на тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“ остава да бъдат ремонтирани още шест тръби на четирите тунела по магистралата. Необходим е ремонт и на мостови съоръжения.

Необходимите средства са поне 220 млн. лв. и ако има наличен ресурс, ремонтът може да се направи за две години. 

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията