Ryanair подвежда клиентите си за правата им при отмяна на полета, твърди британски регулатор. Авиокомпанията е заплашена от съд от Управлението за гражданска авиация на Великобритания след поредната порция отменени полети.

Вчера Ryanair отмени 18 000 полета по 34 маршрута до средата на март 2018 г. Това ще засегне близо 400 хил. клиенти на авиокомпанията от ноември 2017 до март 2018 г.

По-рано този месец Ryanair отмени полети до края на октомври, което също провали плановете на близо 400 хил. души. Обяснението е, че пилотите и останалият екипаж трябва да ползват отпуските си след лятото, както и защото ще се стреми да постигне по-голяма точност в следването на разписанието си.

И в двата случая авиокомпанията не е предоставила "необходимата точна информация" за правата на клиентите си.

Според регулатора авиокомпанията трябва да възстанови всички понесени от пътниците материални щети, които са резултат от отменените полети. Това включва пари за хотели, храна и разходи за пътуване с други авиолинии. Пътниците трябва да бъдат пренасочени към други превозвачи. 

"Има ясни закони, които целят да помогнат на пътниците в случай на отмяна на полети и да намалят както разочарованието им, така и неудобствата, свързани с обстоятелства, които не зависят от тях", заяви изпълнителният директор на британския регуларор Ендрю Хейнс.

Засегнатите от промените в разписанието пътници са уведомени с имейли. Предлага им се или връщане на сумата, която са платили за билета, или алтернативен полет. Клиентите ще могат да получат ваучери на стойност 40 евро в едната посока или 80 евро за двупосочен полет за пътуване с друга авиокомпания. Те ще могат да ги използват между октомври тази година и март 2018 г., но не и по време на коледните празници.

Аргументите на регулатора са, че нa yeбcaйтa нa пpeвoзвaчa нe e cъoбщeнo, чe тoй e длъжeн дa възcтaнoви вcичĸи paзxoди, нaпpaвeни в peзyлтaт нa oтмянaтa нa пoлeтитe - xpaнa, xoтeли, ĸaĸтo и paзxoди зa тpaнcфep.

Aвиaциoнният opгaн e yвeдoмил Rуаnаіr, чe изиcĸвa aвиoĸoмпaниятa дa нaпpaви пyбличнo изявлeниe, зa дa гapaнтиpa, чe ĸлиeнтитe нe ca били зaблyдeни cлeд пъpвaтa вълнa oт aнyлиpaнe нa пoлeти.

Rуаnаіr предложи на пътниците, чиито планове засягат новите анулации, или нови варианти за полетите, или връщане на парите. 

Читател на Клуб Z, който също е от потърпевшите, разказа, че вчера от компанията са му пратили имейл, с който го уведомяват, че има две опции - да промени резервацията си или да си поиска парите обратно. Те ще му бъдет преведени в 7-дневен срок по същия път, по който е направено плащането – банкова карта или туроператор.

Отделно клиентът, чийто полет до летището "Шарлероа" в Брюксел на 5 октомври се провалил, ще получи безплатен ваучер за полет между 1 октомври и 20 март. Офертата не важи за периода 20 декември - 7 януари.