Социалната мрежа туитър е блокирала над 200 свързани с Русия профила, съобщи Ройтерс. Акаунтите са разпространявали реклами, които подкрепят някои от кандидатите за президентския пост в предизборната кампания през миналата година или целят да предизвикат социално напрежение. Над 240 000 долара е похарчила само близката до Кремъл руска медия Russia Today за реклами в туитър, казват още представители на социалната мрежа.

22 от блокираните профили в социалната мрежа са идентифицирани като свързани с 500 фалшиви страници във фейсбук, финансирани от руски източници, и още 179, които разпространяват фалшиви новини и пропагандни материали.

Сенаторът демократ Марк Уорнър, който участва в сенатската комисия, разследваща руската намеса в президентските избори през 2016 г., обаче смята, че реакцията е "дълбоко разочароваща" и "неадекватна почти във всеки аспект". Той призова служители на компанията да свидетелстват пред комисията днес. От "Фейсбук" и "Гугъл" също дадоха показания.

Социалните мрежи са изиграли ключова роля при разпространението на реклами, които да предизвикат политическо разделение в американското общество, смятат разследващите. Москва отрича да е замесена, американският президент Доналд Тръмп - също.

"Свидетелството на компанията ("Туитър") пред комисията показва огромна липса на разбиране от екипа й колко сериозен е проблемът", казва сенатор Уорнър.

По-рано стана ясно, че подобна тактика е използвала близката до Кремъл Агенция за интернет проучвания, която пък е финансирала над 300 реклами във фейсбук.

Платените от нея публикации били предназначени специално за публиката във Фъргюсън и Балтимор - арена на сблъсъци между афроамериканци и полиция. Платената публикация във фейсбук "Животът на черните има значение" цели да предизвика ескалация на напрежението, смятат запознати със случая източници, цитирани от Си Ен Ен.

За разлика от фейсбук туитър позволява съществуването на анонимни акаунти и ботове, което затруднява властите в проследяването на източниците на подобни кампании.