Ценовите оферти на участниците в обществената поръчка за изграждане тол системата ще бъдат отворени утре, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура".

Тръжната комисия е оценила техническите оферти и е предложила отстраняването на четирима от общо 6 кандидати.

От надпреварата отпадат обединението „БГ път", в което влизат българската фирма "Контракс" и унгарската "Ай Сел глобъл солюшънс"; чешката "Толлнет", българската "Сиела Норма" и консорциумът "Телетол", включващ контролираната от Спас Русев БТК, софтуерната компания "Нованор" и фирмата за GPS услуги "Иком". 

Битката за спечелването на търга, който буксуваше повече от година заради непрекъснати жалби, продължават "Капш Трафик Солюшънс" и "Тол България".

Почти сигурен победител е австрийската „Капш“, чието техническо предложение е оценено от комисията с максималните 100 точки. Именно това обединение беше посочено за победител в поръчката в разпространената "фалшива новина" от името на АПИ. Региионалният министър Николай Нанков заподозря саботаж и опит за дискредитация на търга.

В него австрийците се явяват като консорциум между българското, полското, италианското и испанското подразделение на компанията. Дружеството специализира в технологии, решения и услуги за пазара на интелигентни транспортни системи. „Капш“ са внедрили тол системи в Австрия, Полша, Чехия и др. 

Другият участник, който е допуснат до отварянето на офертите, е обединението "Тол България", което е представено изцяло от български участници: "Телелинк" на Любомир Минчев, "Сирма груп" и "Сиенсис". Неговата техническа оценка обаче е по-ниска – 66,67 точки. 

Целта на правителството е платеното преминаване по пътищата за тежкотоварните автомобили да бъде въведено до началото на 2019 г.

Според тръжните условия избраният изпълнител ще има 19 месеца, а прогнозната стойност е 200 млн. лева без ДДС. Изграждането на електронната система ще е изцяло за негова сметка, а след това АПИ ще я изплаща в продължение на три години със събраните приходи от таксите.

В зависимост от размера на таксата, който ще бъде определен с допълнително постановление на правителството, се очаква те да достигнат между 700 млн. лв.  и 1,5 млрд. лв. годишно.

Ако няма обжалвания, до края на месеца договорът може да бъде сключен.