Изпълнителна агенция "Медицински одит" ще образува няколко адинистративни производства срещу "Пирогов". Причината са установени нарушения при обслужването на спешен пациент. 
Припомням, в средата на септември вдовицата на възрастен мъж се оплака в Министерството на здравеопазването, че съпругът й е бил върнат от „Пирогов“, след което е починал в Александровска болница. Жената направи жалбата си публично достояние, което предизвика медиен скандал и серия проверки в лечебните заведения, участвали в лечението на починалия.

"Пациентът не е регистриран в болничната информационна система на "Пирогов". Липсват документирани данни за извършен преглед, не са проведени клинико-лабораторни изследвания за доказване или отхвърляне на работната диагноза на ЦСМП. Насочен е устно към друго лечебно заведение", установява проверката на медицинския одит в "Пирогов".

Освен това в доклада на проверяващите се посочва, че линейката се е забавила повече от час, но причината е била обективна – липса на достатъчно екипи. Дневното дежурство на 16.09.2017 г. в Центъра за Спешна помощ в София е било обезпечено от 12 екипа: 3 реанимационни и 9 лекарски, а постъпилите повиквания са били общо 275. Извършената проверка от "Медицински одит" е обхванала лечебните заведения УМБАЛ „Александровска“, УМБАЛСМ „Пирогов“, УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ и Спешен център-София.

Установено е още, че пациентът е бил приет за планово лечение в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ по клинична пътека „Диагностика и лечение на левкемии“ на 12.09.2017 г., но три дни по-късно е напуснал по собствено желание, като към документацията му не е приложено подписано информирано решение за прекратяване на престоя, какъвто документ е задължителен. Проверката в Университетска болница „Александровска“ не открива пропуски и нарушения в действията на екипите там. Заключението на одиторите е, че заради молбата на съпругата да не се прави аутопсия на починалия причината за смъртта не може да се установи с категоричност.