Част от руските реклами във фейсбук по време на президентските избори в САЩ са били насочени конкретно към два щата - Мичиган и Уисконсин. Изходът от гласуването в двата щата беше решаващ за победата на Доналд Тръмп. Това съобщава Си Ен Ен като се позовава на четири източника, директно запознати с информацията.

Досега не беше ясно кои точно региони са били целта на рекламата. В Мичиган Тръмп спечели с много малка преднина пред Хилъри Клинтън - само с 10 700 гласа от почти 4,8 млн. гласували. В Уисконсин също имаше много малка разлика във вота за Тръмп и Клинтън - около 22 700 гласа. И двата щата, в които сегашният американски президент спечели с по-малко от 1%, бяха ключови за неговата победа в Електоралната колегия.  

Президентът Тръмп и неговите съветници от дълго време настояват, че никога не са имали взаимоотношения с Русия по време на президентската кампания. 

Фокусирането върху Мичиган и Уисконсин в руските реклами във фейсбук обаче дава още доказателства, че от руската страна е имало опит да се прилагат различни тактики, вероятно насочени към намеса в изборите.

От "Фейсбук" вече признаха, че около една четвърт от купените от руснаците 3000 реклами са били насочени към специфични географски области, но не дадоха повече детайли за кои места става въпрос. Според компанията повечето реклами с географска насоченост са били пуснати през 2015 г., а не през 2016 г. Според оценката на "Фейсбук" руските усилия са били видяни от около 10 млн. души.