Все още няма твърда версия какво точно се е случило с дерайлиралия вчера влак по линията София-Бургас. Това съобщи пред Нова телевизия министърът на транспорта Данаил Папазов. Но мотрисата със сигурност е превишила безопасната скорост навлизайки на една от стрелките, преди да се случи катастрофата до ж.п. гара „Калояновец”.

„Всичко сочи към превишена скорост, навлизане в една от стрелките с по-висока скорост от допустимата за това място - 40 км. Това е най-новият път на НКЖИ, открит само преди 60 дни, с всички параметри на европейска железница. Няма никакви видими повреди по цялата контактна мрежа, по ЖП пътя.“ 

Главният ревизор по безопасност на железниците инж. Бисер Минчев потвърди думите на министъра - трасето е реабилитиран участък, при който наскоро са сменени релсите и стрелките. 

"Да не забравяме, че в локомотива е имало и помощник-машинист, който след възстановяването, ако досега не е бил разпитван, също ще обясни каква е била ситуацията”, коментира той.

НКЖИ информираха, че влакът се е движил с 100 км/ч в зоната, която, както коментира министъра, са позволени 40 км/ч. 

Стана ясно още, че помощник-машинистът е управлявал композицията, а не загиналият машинист.

се още не е публична самоличността на машиниста, но според министъра той е бил "изключително опитен и един от най-добрите". Помощник-машинистът обаче е бил начинаещ, едва отскоро с право да управлява влак - под надзор.

Помощникът се чувства значително по-добре днес и е вън от всякаква опасност, съобщиха доктори в старозагорската болница, където са настанени пострадалите. 

Според тях, машинистът е починал от травмата на удара, няма данни за инфаркт и инсулт, които да са причинили катастрофата. 

л