Ad Config - Website header

 

Article_top

Пропагандното промиване на мозъците разрушава индивидуалността, лишава човека от способността да анализира информацията и да защитава нравствените си ценности. Именно тази методика се използва в руската телревизия. Да вземем например политическите токшоута. В тях се използва цял набор от подобни похвати.

1. "Дресирана" аудитория

По знак на "дресьорите" (сътрудниците на редакцията) тя подкрепя пропагандните послания чрез ярко позитивна емоционална реакция, а шътка и дискредитира неудобната информация.

Задачата на дресираната аудитория е да даде на телевизионните зрители образец на "правилна" реакция на едно събитие. Това е игра със стремежа на хората да бъдат "като всички", да се съгласяват с мнението на мнозинството. Зрителят неволно съгласува отношението си към информацията с реакцията на аудиторията в студиото. Така у телевизионните зрители се формира необходимата на пропагандистите картина от света, н която ясно е посочено на какво да се радват и на какво да се възмущават.

2. Игра на подаръци

Много чуждестранни "критици на Русия" в токшоутата са подставени лица. Те изработват получените от организаторите пари, като създават "образ на врага". Задачата им е да загубят срещу путинистите, да създадат отблъскващо впечатление сред публиката, като така дискредитират истинските противници на путинския режим и визията им за реалността.

3. Предизвикване на силна емоционална реакция

Участниците в токшоутата постоянно крещят, карат се, държат се свръхемоционално, устройват истински истерии и спорове. Задачата им е да напомпат с емоции телевизионните зрители. Масовата психоза в телевизионните студиа поражда масова психоза в страната. В състояние на емоционална превъзбуда хората губят способността обективно да анализират информацията. Лесно е да бъдат манипулирани, не е трудно от тях да се получи подкрепа за всякаква путинска авантюра.

4. Заглушаване на алтернативната информация

Съветските заглушители задръстваха западните радиостанции с непрекъснат шум. По същия модел работят организаторите на съвременните пропагандни токшоута. Те заглушават неудобното мнение, като мигновено организират негодуващия шум на аудиторията, гневните викове на платените клакьори, а след това бързо отнемат микрофона от нарушители на спокойствието и го предават на други, проверени участници.

5. Водещият - диригент на какофонията

Случващото се по време на токшоутата изглежда какофония. Но тази "бъркотия вместо музика"1 си има партитура, чието изпълнение са контролира от "диригент" - водещия. Той следи аудиторията да бъде доведена до необходимия градус на емоционална възбуда, за да бъдат доведени до нея всички планирани пропагандни послания, да бъде заглушена и унизена всяка случайно прокраднала се правдива дума.

 

----------

1Така се нарича уводна статия на в. "Правда" от 28 януари 1936 г. Тя заклеймява като антинародна операта "Лейди Макбет от Мценски окръг" от Дмитрий Шостакович.

* Авторът е руски социолог и публицист. Написал е книгите "Социология на интернет-революцията" и "Новата национална идея на Путин". Коментарът е от профила му във фейсбук.

 

Пропагандното промиване на мозъците разрушава индивидуалността, лишава човека от способността да анализира информацията и да защитава нравствените си ценности. Именно тази методика се използва в руската телревизия. Да вземем например политическите токшоута. В тях се използва цял набор от подобни похвати.

1. "Дресирана" аудитория

По знак на "дресьорите" (сътрудниците на редакцията) тя подкрепя пропагандните послания чрез ярко позитивна емоционална реакция, а шътка и дискредитира неудобната информация.

Задачата на дресираната аудитория е да даде на телевизионните зрители образец на "правилна" реакция на едно събитие. Това е игра със стремежа на хората да бъдат "като всички", да се съгласяват с мнението на мнозинството. Зрителят неволно съгласува отношението си към информацията с реакцията на аудиторията в студиото. Така у телевизионните зрители се формира необходимата на пропагандистите картина от света, н която ясно е посочено на какво да се радват и на какво да се възмущават.

2. Игра на подаръци

Много чуждестранни "критици на Русия" в токшоутата са подставени лица. Те изработват получените от организаторите пари, като създават "образ на врага". Задачата им е да загубят срещу путинистите, да създадат отблъскващо впечатление сред публиката, като така дискредитират истинските противници на путинския режим и визията им за реалността.

3. Предизвикване на силна емоционална реакция

Участниците в токшоутата постоянно крещят, карат се, държат се свръхемоционално, устройват истински истерии и спорове. Задачата им е да напомпат с емоции телевизионните зрители. Масовата психоза в телевизионните студиа поражда масова психоза в страната. В състояние на емоционална превъзбуда хората губят способността обективно да анализират информацията. Лесно е да бъдат манипулирани, не е трудно от тях да се получи подкрепа за всякаква путинска авантюра.

4. Заглушаване на алтернативната информация

Съветските заглушители задръстваха западните радиостанции с непрекъснат шум. По същия модел работят организаторите на съвременните пропагандни токшоута. Те заглушават неудобното мнение, като мигновено организират негодуващия шум на аудиторията, гневните викове на платените клакьори, а след това бързо отнемат микрофона от нарушители на спокойствието и го предават на други, проверени участници.

5. Водещият - диригент на какофонията

Случващото се по време на токшоутата изглежда какофония. Но тази "бъркотия вместо музика"1 си има партитура, чието изпълнение са контролира от "диригент" - водещия. Той следи аудиторията да бъде доведена до необходимия градус на емоционална възбуда, за да бъдат доведени до нея всички планирани пропагандни послания, да бъде заглушена и унизена всяка случайно прокраднала се правдива дума.

 

----------

1Така се нарича уводна статия на в. "Правда" от 28 януари 1936 г. Тя заклеймява като антинародна операта "Лейди Макбет от Мценски окръг" от Дмитрий Шостакович.

* Авторът е руски социолог и публицист. Написал е книгите "Социология на интернет-революцията" и "Новата национална идея на Путин". Коментарът е от профила му във фейсбук.

Коментари

Демек, както мириканските?

Четем... Едно към едно.
Ка Путин's picture
Ка Путин
КаПутин

Разлика няма

Разлика няма! Само дето масово хората на едното място (в Америка) живеят свободно и богато, а на друго (Русия на Путин) живеят в диктатура и бедно.

Слагам в скоби кое какво е, да не затрудняваме милиционерския интелект.
Petyo9's picture
Petyo9
Petyo9

Цензурата

тук, в България, е малко по-дискретна, но все пак я има. Забелязвам, че дори БНР и БНТ, които по закон трябва да бъдат стожери на обективната журналистика, скриват (особено напоследък) остри критики отправени от мастити политици и интелектуалци (тук и зад граница) към мафиотизирането на страната ни трети пореден мандат от доказан мафиот. Тихо и кротко той ни води към образеца - путинова Русия.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията