Ad Config - Website header

 

Article_top

Правителството ще осигури допълнително 158,3 млн. лв. от държавния бюджет за модернизация на пътя от София до Калотина, съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет. 

Общата стойност на проекта е 177 млн. лв., като 47,3 млн. лв. ще дойдат по Механизма за свързване на Европа. Засега не се посочва кога точно ще бъдат отпуснати средствата от бюджета, но кабинетът „поема ангажимент“.

Парите са за разширение на 14,5 км от ГКПП "Калотина" до пътен възел "Драгоман". Обществената поръчка за избор на изпълнител беше обявена от Агенция "Пътна инфраструктура" в средата на септември, а офертите могат да се подават до 30 ноември. Срокът за изпълнение е 852 календарни дни след възлагане на договора. За този участък проектнната скорост е до 100 км/час. 

Докато търгът за тази отсечка вече е поне на етап избор на изпълнител, от АПИ паралелно обявиха и процедурата за изготвяне на технически проект на трасето между Драгоман и Сливница. 

То е с дължина 17 км, а прогнозната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Тук финансирането обаче трябва да бъде осигурено изцяло от бюджета.

И в този участък ще бъде направено разширение до габарит 27 м, като пътят ще стане четирилентов, а скоростта ще достига 110 км/ч. 

Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 4 декември т. г., а срокът за изпълнение е 2,5 години. 

В момента от околовръстния път до Сливница има по две ленти за всяка посока, а след това остава по една. 

Проектът за построяване на скоростния път "Калотина – София" е сред един от приоритетите в пътното строителство поне от 8 години, залегнал е и за следващия 4-годишен програмен период, заедно с магистралите "Хемус" и "Струма".  

Още по време на първия си мандат премиерът Бойко Борисов направи заявка, че България трябва да бъде готова, преди Сърбия да стигне своя участък до границата. 

Но финансирането се оказа по-голям проблем, отколкото се очакваше. Парите за пътна инфруструктура по оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. се изчерпаха и проектът бе прехвърлен към настоящия програмен период.

В крайна сметка първите 15 километра ще се изградят с парите по друг инструмент - „Свързана Европа“.   

Но от българска страна строителството още не е започнало, докато сърбите напредват методично и ще са готови с тяхната част от трасето далеч преди нас – очаква се Белград да довърши магистралата от Ниш до Калотина до края на 2017 г.. 

Там финансирането е осигурено с гарантирани заеми от Световната банка, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие. За да върви по-експедитивно строителството, обектите са разделени на малки лотове, като търговете за изпълнителите на два от тях дори бяха спечелени от българска компания - "Трейс Груп Холд".

През септември беше пусната първата отсечка в участъка Пирот-Димитровград. 

По този повод сръбският президент Александър Вучич заяви: "Усмивката ми днес е дълга 30.5 километра".  

Магистралата София-Ниш е източното разклонение на европейския коридор №10, който свързва Сърбия с Австрия и Унгария и оттам към Западна Европа. 

Дължината на сръбския участък от Ниш до българската граница е близо 87 км. Засега от него са построени 52 км и и правителството си е поставило цел да го финализира до края на годината. 

На територията на България усмивката засега е 0 километра, а оптимистичната прогноза е за приключване към 2020 г. - и то при най-стегнато провеждане на процедурите и липса на жалби. 

 

Правителството ще осигури допълнително 158,3 млн. лв. от държавния бюджет за модернизация на пътя от София до Калотина, съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет. 

Общата стойност на проекта е 177 млн. лв., като 47,3 млн. лв. ще дойдат по Механизма за свързване на Европа. Засега не се посочва кога точно ще бъдат отпуснати средствата от бюджета, но кабинетът „поема ангажимент“.

Парите са за разширение на 14,5 км от ГКПП "Калотина" до пътен възел "Драгоман". Обществената поръчка за избор на изпълнител беше обявена от Агенция "Пътна инфраструктура" в средата на септември, а офертите могат да се подават до 30 ноември. Срокът за изпълнение е 852 календарни дни след възлагане на договора. За този участък проектнната скорост е до 100 км/час. 

Докато търгът за тази отсечка вече е поне на етап избор на изпълнител, от АПИ паралелно обявиха и процедурата за изготвяне на технически проект на трасето между Драгоман и Сливница. 

То е с дължина 17 км, а прогнозната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Тук финансирането обаче трябва да бъде осигурено изцяло от бюджета.

И в този участък ще бъде направено разширение до габарит 27 м, като пътят ще стане четирилентов, а скоростта ще достига 110 км/ч. 

Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 4 декември т. г., а срокът за изпълнение е 2,5 години. 

В момента от околовръстния път до Сливница има по две ленти за всяка посока, а след това остава по една. 

Проектът за построяване на скоростния път "Калотина – София" е сред един от приоритетите в пътното строителство поне от 8 години, залегнал е и за следващия 4-годишен програмен период, заедно с магистралите "Хемус" и "Струма".  

Още по време на първия си мандат премиерът Бойко Борисов направи заявка, че България трябва да бъде готова, преди Сърбия да стигне своя участък до границата. 

Но финансирането се оказа по-голям проблем, отколкото се очакваше. Парите за пътна инфруструктура по оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. се изчерпаха и проектът бе прехвърлен към настоящия програмен период.

В крайна сметка първите 15 километра ще се изградят с парите по друг инструмент - „Свързана Европа“.   

Но от българска страна строителството още не е започнало, докато сърбите напредват методично и ще са готови с тяхната част от трасето далеч преди нас – очаква се Белград да довърши магистралата от Ниш до Калотина до края на 2017 г.. 

Там финансирането е осигурено с гарантирани заеми от Световната банка, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие. За да върви по-експедитивно строителството, обектите са разделени на малки лотове, като търговете за изпълнителите на два от тях дори бяха спечелени от българска компания - "Трейс Груп Холд".

През септември беше пусната първата отсечка в участъка Пирот-Димитровград. 

По този повод сръбският президент Александър Вучич заяви: "Усмивката ми днес е дълга 30.5 километра".  

Магистралата София-Ниш е източното разклонение на европейския коридор №10, който свързва Сърбия с Австрия и Унгария и оттам към Западна Европа. 

Дължината на сръбския участък от Ниш до българската граница е близо 87 км. Засега от него са построени 52 км и и правителството си е поставило цел да го финализира до края на годината. 

На територията на България усмивката засега е 0 километра, а оптимистичната прогноза е за приключване към 2020 г. - и то при най-стегнато провеждане на процедурите и липса на жалби. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да поиска сваляне на санкциите срещу Русия?