Става въпрос за начална фаза на разработване на концепция, като прототипът на продукта в момента преминава през тестове. Това коментираха от "София Тех Парк", след като тяхна публикация във фейсбук за иновативен соларен чадър, който се оказа, че отдавна се произвежда в други страни, предизвика вълна от реакции в социалните мрежи и медиите.

Младият екип, който стои зад проекта, щял да добави иновативни компоненти към чадъра, които ще отличават продукта от всички съществуващи на пазара, твърдят още от Инкубатора.  В момента ставало въпрос за етап на първоначална разработка.

Уточнява се също, че компанията, която работи по прототипа, не е получавала финансиране от частни или държавни източници, като такова не е отпускано под никаква форма и от "София Тех Парк".

Вижте пълния текст на изявлението:

Прототипът на продукта, който предизвика интереса на аудиторията, е в изключително начална и груба фаза на разработване на концепция, чийто автор е стартираща компания, наемател в Инкубатора на София Тех Парк. В момента проектът преминава през тестове и тепърва ще се развива като функционалност. Целите и плановете на младия екип на компанията са да бъдат добавени иновативни компоненти, които ще отличават продукта им от всички съществуващи на пазара. Към момента проектът в никакъв случай не е пазарен, а е на етап първоначална разработка, като пазарният му дизайн ще е последната фаза.

Компанията, която работи по прототипа, не е получила финансиране от частни или държавни източници. Не е отпускано финансиране под никаква форма и от София Тех Парк. Когато продуктът бъде завършен, той ще има приложение основно в сектор „Туризъм“. Неговото приложение може да бъде на плажове, открити басейни, заведения и други.

Генералната цел на София Тех Парк е да подпомага стартиращи компании и иновативни идеи, както и конкурентоспособността на науката и предприемачеството в България, и екипът на дружеството ще продължи да изпълнява тези свои задачи.

Един от основните ангажименти на София Тех Парк е и предоставянето на подкрепа за достигане до пазарна реализация на разработваните продукти. Българската и световната практика показват, че голяма част от идеите на стартъпите не достигнат до пазара, за което има и официални статистики - в Европа средно около 16% от стартиращите компании не оцеляват след първите три години.

За преодоляване на тези ограничения редица европейски държави развиват активно програми за подкрепа на младия бизнес като част от провежданата държавна политика за постигане на устойчиво развитие на икономиката, каквато е и функцията на София Тех Парк.

В Инкубатора на парк разработват свои бизнес проекти 20 стартиращи компании, като част от тях вече успешно търгуват иновативните си продукти. София Тех Парк подкрепя компаниите само чрез предоставяне на условия за тяхната работа. Успехът на продуктите или услугите, които се развиват, зависи единствено от самите стартъпи.

Позицията на София Тех Парк е, че българските иновативни предприемачески идеи трябва да бъдат подкрепяни и да получат шанс за развитие, а не още в начален етап да бъдат оценявани негативно по субективни причини.