Ad Config - Website header

 

Article_top

Мюър Грей, професор от Оксфордския университет и консултант по въпросите на общественото здравеопазване във Великобритания, твърди, че възрастните хора трябва да се занимават с лека физическа активност. Специалистът препоръчва старците да стоят прави в градския транспорт, а не да искат да им бъде отстъпено място, съобщава „Индипендънт“.

Скарлет Макнали, хирург ортопед в отръжната болница в Ийстбърн, добавя:

„Много  от заболяванията в по-късна възраст се дължат не на възрастта, а на липса на физическа активност“.

Според проф. Грей, слабоподвижният начин на живот влияе много негативно на човешкото здраве. Възрастните хора трябва да правят редовно упражнения с малки тежести, по-често да изкачват стълби и да обикалят улиците с чанти с продукти – не с часове, но минимум по десет минути на ден. Това е естественият начин да поддържат колкото е възможно по-дълго функциите на сърдечно-съдовата си система и отслабващите с възрастта мускули.

Специалистът подчертава, че роднините трябва всячески да поощряват физическата активност на по-старите членове на семейството. По-добре е вместо вътрешен асансьор или ескалатор, в помещенията да се монтират допълнителни перила, за да могат старците самостоятелно да се качват по стълби, държейки се с две ръце.

„Помислете два пъти, преди да отстъпите мястото си в автобуса на възрастен човек – съветва проф. Грей. –  Просто да стоят прави е чудесно упражнение за тях.“

"Площад Славейков" 

 

Мюър Грей, професор от Оксфордския университет и консултант по въпросите на общественото здравеопазване във Великобритания, твърди, че възрастните хора трябва да се занимават с лека физическа активност. Специалистът препоръчва старците да стоят прави в градския транспорт, а не да искат да им бъде отстъпено място, съобщава „Индипендънт“.

Скарлет Макнали, хирург ортопед в отръжната болница в Ийстбърн, добавя:

„Много  от заболяванията в по-късна възраст се дължат не на възрастта, а на липса на физическа активност“.

Според проф. Грей, слабоподвижният начин на живот влияе много негативно на човешкото здраве. Възрастните хора трябва да правят редовно упражнения с малки тежести, по-често да изкачват стълби и да обикалят улиците с чанти с продукти – не с часове, но минимум по десет минути на ден. Това е естественият начин да поддържат колкото е възможно по-дълго функциите на сърдечно-съдовата си система и отслабващите с възрастта мускули.

Специалистът подчертава, че роднините трябва всячески да поощряват физическата активност на по-старите членове на семейството. По-добре е вместо вътрешен асансьор или ескалатор, в помещенията да се монтират допълнителни перила, за да могат старците самостоятелно да се качват по стълби, държейки се с две ръце.

„Помислете два пъти, преди да отстъпите мястото си в автобуса на възрастен човек – съветва проф. Грей. –  Просто да стоят прави е чудесно упражнение за тях.“

"Площад Славейков" 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета