Социалната мрежа Туитър изненада инвеститорите с добри новини за третото тримесечие - активните месечни потребители са скочили с 14%, съобщи Bloomberg.

В резултат на това акциите на компанията скочиха с 10% и продължават да се вдигат.

В последните години микроблогинг платформата започна да губи устрем и интересът към нея започна да спада - конкуренцията стана сериозна, а и много други предлагаха подобни услуги. Имаше притеснения, че скоро ще се превърне в нишова медийна платформа.

Дори изключително популярния профил на американския президент Доналд Тръмп, който предпочита именно тази платформа за изказванията си, не изглеждаха да могат да спасят Туитър от рязко спадане на популярността. Компанията започна серия промени и подобрения през последните месеци с цел да вдигне ръста на потребителите, като фокусиране върху видеата и събитията на живо.

Усилията им явно са довели до резултати. Приходите продължават да спадат - нетната печалба се е свила од 21,1 млн. долара, но по-малко, отколкото очакваха анализаторите. Те предвиждаха, че печалбата ще падне до 7 цента на акция, а тя е достигнала 10 цента.

“През това тримесечие отбелязахме прогрес в три ключови области на нашия бизнес: разширихме аудиторията си и ангажираността ѝ, напреднахме в завръщането си към растеж на приходите и постигнахме рекордна рентабилност", казва изпълнителният директор Джак Дорси в изявление.