Китайският гигант в онлайн пазаруването "Алибаба" отбеляза нов рекорд - 25,3 милиарда долара продажби само за един ден. 

Става дума за годишна разпродажба във всички онлайн магазини на компанията, не само за най-известния - "АлиЕкспрес". За сравнение, през 2016 г. китайската компания прави продажби за "само" 18 млрд. долара. В сравнение с тях популярните в САЩ и Европа "Черни петъци" изглеждат като промоция в местен минимаркет.

Рекордът е успех и за Китай като цяло, защото показва силни позиции на юана спрямо долара. Но основна причина, според един от основателите на "Алибаба" Джоузеф Тсей, е повишената покупателна способност на китайците. Средната класа в страната надминава 300 милиона души и те имат все повече свободни пари.

Според много специалисти обаче, онлайн търговията скоро ще удари стена и главоломният растеж на "Алибаба" може да спре. Компанията притежава и над 100 000 физически магазина, в които пък можеш лесно да си поръчаш каквото желаеш и то да ти бъде доставено у дома - дори и да не е изложено в магазина.