Всяка концесия се възлага за определен срок, който не може да бъде по-дълъг от 35 години за концесия за строителство и концесия за услуги, а за концесия за ползване - 25 години. Това гласуваха депутатите, приемайки на второ четене текстове от Закона за концесиите. Има обаче и едно изключение - ако със специален закон не е предвиден друг срок.

Шефът на правната комисия Данаил Киролов (ГЕРБ) коментира, че това е един от най-дебaтираните текстове в закона. Той поясни, че управляващите са се отказали от идеята да се търси съгласие на парламента при много дълги концесии, защото са заложили горна граница за техния срок. Кирилов обясни и кое налага изключението, свързано със специален закон.

"Иде реч да се покрият онези хипотези, в които ще възникнат т.нар. свръхскъпи концесии. Предметът на концесия ще изисква по-дълъг срок на възвращаемост, с оглед на огромния обем на евентуалните инвестиции", каза Кирилов.

Той поясни, че става дума за най-големите инфраструктурни проекти, ако се вземе решение те да се дадат на концесия.

"Това може да стане само ако законодателят в друг закон изрично вземе такова решение. Ако се сключва концесия за 1 млрд., 2 млрд. или 3 млрд. това е пътят", каза Кирилов.

И допълни, че парламентът може да санкционира този срок в конкретен закон. Кирилов припомни, че в исторически план първата концесия у нас е била възложена със закон - тази  магистрала "Тракия"..

Пламен Христов (Воля) предложи изключението, свързано със специален закон да отпадне, но това не бе прието. БСП и ДПС отсъстваха от залата.

В кулоарите социалисти коментираха, че според текстовете на закона за очаква възложителят на концесията да предвиди какъв срок ще е необходим за нея. Спорд тях има опасност по този начин всички концесии да се дават за максимален срок.

Според закона срокът на концесиите може да се удължава, като общият срок на всички удължавания не може да бъде по-дълъг от една трета от конкретния срок, определен от концесионния договор

Според приетите текстове концесиите са три вида - за строителство, за услуги и за позлване на публична държавна или публична общинска собственост.