Ad Config - Website header

 

Article_top

Социалната мрежа фейсбук тества нов инструмент за борба с фалшивите новини - "индикатори за доверие", скрити в новинарския поток, съобщиха хората на Зукърбърг.

Всъщност става дума за ново меню, прикрепено към малката иконка "i", видима в новинарския поток на социалната мрежа. При натискане потребителят може да види допълнителна информация за медията - техните политики по отношение на проверка на фактите, етични норми, собственост и други.

Целта е потребителите да могат да проверят тези индикатори за доверие всеки път когато се сблъскат с новина от сайт.

"Вярваме, че ако помогнем на хората да достъпят тази важна контекстуална информация, това ще им помогне да оценят дали статията е публикувана от източник, на който имат доверие, и дали самата история е вярна", обяснява продуктовият мениджър на компанията Андрю Анкър.

Но какво спира всеки да напише каквото си иска в тези полета? Абсолютно нищо. По тази причина засега американската компания тества новата опция само с ограничен кръг световноизвестни медии като Асошиейтед прес, Ройтерс и др.

Най-голямата социална мрежа разработва политики срещу фалшивите новини в последната година като намаляване на икономическите ползи за спамърите, предполагаемо по-добра система за докладване, повече модератори за таргетираната реклама и намаляване на "кликбейт" историите. Но за момента няма индикации, че която и да е от тези мерки е особено ефективна, а някои от по-крайните експерименти в отделни държави засегнаха сериозно местните медии.

 

Социалната мрежа фейсбук тества нов инструмент за борба с фалшивите новини - "индикатори за доверие", скрити в новинарския поток, съобщиха хората на Зукърбърг.

Всъщност става дума за ново меню, прикрепено към малката иконка "i", видима в новинарския поток на социалната мрежа. При натискане потребителят може да види допълнителна информация за медията - техните политики по отношение на проверка на фактите, етични норми, собственост и други.

Целта е потребителите да могат да проверят тези индикатори за доверие всеки път когато се сблъскат с новина от сайт.

"Вярваме, че ако помогнем на хората да достъпят тази важна контекстуална информация, това ще им помогне да оценят дали статията е публикувана от източник, на който имат доверие, и дали самата история е вярна", обяснява продуктовият мениджър на компанията Андрю Анкър.

Но какво спира всеки да напише каквото си иска в тези полета? Абсолютно нищо. По тази причина засега американската компания тества новата опция само с ограничен кръг световноизвестни медии като Асошиейтед прес, Ройтерс и др.

Най-голямата социална мрежа разработва политики срещу фалшивите новини в последната година като намаляване на икономическите ползи за спамърите, предполагаемо по-добра система за докладване, повече модератори за таргетираната реклама и намаляване на "кликбейт" историите. Но за момента няма индикации, че която и да е от тези мерки е особено ефективна, а някои от по-крайните експерименти в отделни държави засегнаха сериозно местните медии.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да поиска сваляне на санкциите срещу Русия?