Ad Config - Website header

 

Article_top

Tesla представи първия си електрически тежкотоварен камион, който ще изминава  800 километра с едно зареждане, съобщава Би Би Си. Компанията на Илон Мъск обаче засенчи дебюта на собствения си електрокамион, когато при представянето му от полуремаркето изненадващо излезе червен спортен автомобил със свалящ се покрив, предаде Ройтерс.

Електрокамионът ще изминава над 800 км с едно зареждане за 30 минути.

Електрокамионът ще достига скорост 60 километра в час за 20 секунди с максималния позволен товар на американските пътища - 36 тона. Tesla разкрива, че камионът е снабден със сензори за нестабилност, които ще бъдат полезни при превозването на големи товари. Камери ще предупреждават автоматично шофьора за препятствия на пътя.

"Моделът ни не прилича на нито един камион, който сте карали досега", казва съсобственикът на фирмата, изобретателят Илон Мъск, на представянето на Tesla Semi в Лос Анджелис.

С електрокамиона Мъск излиза на пазара на транспортните фирми, които са над 3,5 милиона само в САЩ. По-голяма част от тях използват дизелови камиони. Анализаторите се съмняват дали моделът на Tesla е конкурентноспособен заради високата цена на батерията. Според Carnegie Mellon батерия, която издържа 300 мили, струва около 200 000 долара, докато средната цена на целия камион с дизелов двигател е 120 000 долара.

Tesla не разкрива цената на електрокамиона, но казва, че превозът на стоки с него ще излиза по-евтино, отколкото с дизелови возила. Производството на електрокамиона започва през 2019 г., а първите превозни средства от този модел ще са по пътищата година по-късно.

Tesla не са сами в тази ниша - "Даймлер", "Къминс" и "Тойота" имат прототипи, задвижвани от елекричество. "Волво" пък представи хибриден камион през тази година. Но освен модела на "Тойота", който вече се тества, другите едва ли ще се появят през следващите години. А моделът на "Даймлер" е с обсег само 220 мили (350 км).

Доверието на инвеститорите в компанията обаче е под въпрос през последните седмици, след като компанията представи рекордни загуби и проблеми с производството на бюджетния им електромобил - Model 3.

Новата кола ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди.

Новата спортна кола на Tesla за 200 000 долара пък ще бъде най-бързата, пускана в производство до момента, каза Илон Мъск.

Tesla Roadster е осъвременена версия на първото превозно средство на компанията. То побира четирима души и може да измине 1000 км с едно зареждане, което е рекорд за електромобил, посочи Мъск. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди, което го прави най-бързият автомобил в масово производство.

Първите 1000 бройки ще струват 250 000 долара всяка, платени в пълен размер предварително, а следващите модели ще започват от 200 000 долара.

 

Tesla представи първия си електрически тежкотоварен камион, който ще изминава  800 километра с едно зареждане, съобщава Би Би Си. Компанията на Илон Мъск обаче засенчи дебюта на собствения си електрокамион, когато при представянето му от полуремаркето изненадващо излезе червен спортен автомобил със свалящ се покрив, предаде Ройтерс.

Електрокамионът ще изминава над 800 км с едно зареждане за 30 минути.

Електрокамионът ще достига скорост 60 километра в час за 20 секунди с максималния позволен товар на американските пътища - 36 тона. Tesla разкрива, че камионът е снабден със сензори за нестабилност, които ще бъдат полезни при превозването на големи товари. Камери ще предупреждават автоматично шофьора за препятствия на пътя.

"Моделът ни не прилича на нито един камион, който сте карали досега", казва съсобственикът на фирмата, изобретателят Илон Мъск, на представянето на Tesla Semi в Лос Анджелис.

С електрокамиона Мъск излиза на пазара на транспортните фирми, които са над 3,5 милиона само в САЩ. По-голяма част от тях използват дизелови камиони. Анализаторите се съмняват дали моделът на Tesla е конкурентноспособен заради високата цена на батерията. Според Carnegie Mellon батерия, която издържа 300 мили, струва около 200 000 долара, докато средната цена на целия камион с дизелов двигател е 120 000 долара.

Tesla не разкрива цената на електрокамиона, но казва, че превозът на стоки с него ще излиза по-евтино, отколкото с дизелови возила. Производството на електрокамиона започва през 2019 г., а първите превозни средства от този модел ще са по пътищата година по-късно.

Tesla не са сами в тази ниша - "Даймлер", "Къминс" и "Тойота" имат прототипи, задвижвани от елекричество. "Волво" пък представи хибриден камион през тази година. Но освен модела на "Тойота", който вече се тества, другите едва ли ще се появят през следващите години. А моделът на "Даймлер" е с обсег само 220 мили (350 км).

Доверието на инвеститорите в компанията обаче е под въпрос през последните седмици, след като компанията представи рекордни загуби и проблеми с производството на бюджетния им електромобил - Model 3.

Новата кола ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди.

Новата спортна кола на Tesla за 200 000 долара пък ще бъде най-бързата, пускана в производство до момента, каза Илон Мъск.

Tesla Roadster е осъвременена версия на първото превозно средство на компанията. То побира четирима души и може да измине 1000 км с едно зареждане, което е рекорд за електромобил, посочи Мъск. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди, което го прави най-бързият автомобил в масово производство.

Първите 1000 бройки ще струват 250 000 долара всяка, платени в пълен размер предварително, а следващите модели ще започват от 200 000 долара.

Коментари

Кво стана с тесла 3?

Успяват ли да произведат поне по 1000 коли на седмица? Щот, нали, тия с предварителните поръчки чакат, ама докога...

Иначе, за спортната кола, поздравления за американския данъкоплатец ако случайно стигне до продажби.

Той ще спонсорира богаташите, които могат да ръснат 200 хилки за кола :)))

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?