От днес папа Франциск е на тридневна визита в Миянмар, а от 30 ноември до 2 декември - в Бангладеш.
Преди старта на самолет на авиокомпания “Ал Италия” към Азия команидрът на полета Алберто Чолаути (56 г.) разкрива пред “Шпигел” някои подробности около полети с папа на борда. Разбира се не всички, а това, което е в унисон с добрия тон.
Самият Чолаути е авиаторът, който 10 пъти е пилотирал самолет с глава на Римокатолическата църква на борда, което е своеобразен рекорд. Никой от колегите му не го е постигал.
Да уточним, че за разлика от държавни глави и премиери папата лети със самолет на италианската авиокомпания “Ал Италия”.
За пръв път Чолаути е бил командир на подобен полет през 2011 г. , когато папа Бенедикт XVI се отправя на визита в африканската държава Бенин.
“Доста се вълнувах в навечерието на този полет”, разказва пилотът от авиокомпанията.
Следващите полети, както и сегашните до Миянмар и Бангладеш, били особена привилегия за всеки командир на полет и екипажа. Той вече добре познавал процедурата и отдавна загърбил вълнението.
Полет с папа на борда се подготвял три до четири месеца. Иначе нямало големи разлики с тези по редовните авиолинии.
“Ние гарантираме максимална сигурност и комфорт, независимо дали на борда са обикновени пътници, държавен глава или папа”, твърди Чолаути, но и уточнява: “Въпреки това Светият отец се ползва с някои екстри. Той не преминава през рутинните летищни проверки и се качва последен на борда, когато самолетът е напълно готов за старт.”
Дискретността обаче била задължителна. Поради тази причина Чолаути не разкрива какви ястия и напитки се поднасят на папата, нито дали по време на полет гледа филми. Казва обаче, че Светият отец винаги сяда на първия ред, а до него външният му министър кардинал Пиетро Паролин или папският говорител. Зад него летят антуражът му и журналистите, на всеки от които преди старта Светият отец подавал ръка и любезно разменял по няколко думи.
80-годишният папа Франциск не се страхувал да лети, разкрива още пилотът. Това не се отнасяло до всички от антуража му.
Чолаути, който е вярващ католик, уточнява, че това не било изискване, за да пилотираш самолет с папа на борда. Нямало и постоянен екипаж по време на всеки полет. Решаващ бил опитът. Самият той благодари на съдбата, че е имал честта цели десет пъти да е командир на полет с глава на Римокатолическата црква на борда. В кариерата си на пилот до този момент имал 14 000 летателни часа.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни