Ad Config - Website header

 

Article_top

Обществена поръчка за "интегрирана логистична поддръжка" на 12 изтребителя МиГ-29А и 3 изтребителя МиГ-29УБ е обявило Министерството на отбраната. Срокът и е 48 месеца, а прогнозната стойност - 81 294 416 лв. Това става ясно от сайта на Агенцията за обществени поръчки.

Споразумението за поддръжка "трябва да възстанови летателната годност на самолетите и да осигури не по-малко от 50% остатъчен междуремонтен ресурс на оборудването от комплектацията на самолетите, като под оборудване се разбира агрегати, блокове, възли и детайли от самолета, двигателите РД-33, сер.2, кутии на самолетните агрегати КСА-2 и комплектуващите ги системи и елементи", пише в документите. От тях става ясно още, че кандидатът за новия договор може да бъде само един - руската държавна компания „Руска самолетостроителна компания „МиГ“. И вече е изпратена покана към компанията.

Причината Министерството на отбраната да иска държавата да отново договор с руснаците за срок от 4 години е, че според писмо, получено от компанията, тя не е издавала на нито едно чуждестранно предприятие лиценз за "производство, доставка на резервни части и комплектуващи изделия; освидетелствуване, еталониране, удължаване на сроковете за експлоатация; техническо обслужване , ремонт и други работи, обезпечаващи комплексното сервизно обслужване на по-рано доставена продукция с военно предназначение".

"След възстановяване на летателната годност на самолетите трябва да се осигури общ годишен нальот – не по-малко от 1450 часа (1000 часа на 12 броя МиГ-29А и 450 часа на 3 броя МиГ-29УБ) срещу фиксирана цена за един летателен час. За изпълнението на посочения общ годишен нальот, Интегрираната логистична поддръжка трябва да осигурява не по-малко от 66,6% от самолетите да бъдат в непрекъсната летателна годност", пише още в документите.

От тях става ясно, че на първо време общата стойност на всички договори, които ще бъдат сключвани към рамковото споразумение в рамките на тези 48 месеца е в размер до 41 000 000 лв. лева без ДДС. Сумата може да стигне прогнозната стойност  от над 81 млн. лв. "при възникнала необходимост и при приет с решение на Министерския съвет на Република България проект за инвестиционен разход", на база на които министерството има право да сключва конкретни договори към рамковото споразумение. За целта "ще бъде сключено допълнително споразумение към рамковото споразумение", става ясно още от аргументацията за обявения търг.

Още през ноември военният министър Красимир Каракачанов съобщи, че РСК "МиГ" са поканени да огледат изтребителите ни, за да кажат как могат да бъдат ремонтирани. Сега очевидно се прави опит да финализира постигната договореност. Тогава не бе съобщено колко би струвал ремонтът на всички 15 изтребителя, които са на разположение на военновъздушните ни сили.

Отделни обществени поръчки за резервни части и поддъжка на МиГ-овете бяха обявявани и през 2016 г., но те са приключили без резултат поради липсата на кандидати. В края на 2016 г. беше сключен договор за доставка на 4 нови и 6 ремонтирани двигателя за изтребителите - РД-33. Прогнозната стойност на поръчката бе 15 338 756.44 евро без ДДС, а крайна стойност на сключения договор е 21 837 004 евро. Доставчикът бе българският последник „Авиостарт“ ООД. Оказа се обаче, че част от тези двигатели не бяха монтирани на самолетите поради липса на документи, а след това се стигна до отказа на военни пилоти да участват в тренировъчки полеги заради съмнения за безопасността. Проблемът до момента не е довел до неизпълнение на задачите на страната ни по "Air policing".

Не е ясно дали проблемът с новите двигатели е решен към момента. 

 

 

 

Обществена поръчка за "интегрирана логистична поддръжка" на 12 изтребителя МиГ-29А и 3 изтребителя МиГ-29УБ е обявило Министерството на отбраната. Срокът и е 48 месеца, а прогнозната стойност - 81 294 416 лв. Това става ясно от сайта на Агенцията за обществени поръчки.

Споразумението за поддръжка "трябва да възстанови летателната годност на самолетите и да осигури не по-малко от 50% остатъчен междуремонтен ресурс на оборудването от комплектацията на самолетите, като под оборудване се разбира агрегати, блокове, възли и детайли от самолета, двигателите РД-33, сер.2, кутии на самолетните агрегати КСА-2 и комплектуващите ги системи и елементи", пише в документите. От тях става ясно още, че кандидатът за новия договор може да бъде само един - руската държавна компания „Руска самолетостроителна компания „МиГ“. И вече е изпратена покана към компанията.

Причината Министерството на отбраната да иска държавата да отново договор с руснаците за срок от 4 години е, че според писмо, получено от компанията, тя не е издавала на нито едно чуждестранно предприятие лиценз за "производство, доставка на резервни части и комплектуващи изделия; освидетелствуване, еталониране, удължаване на сроковете за експлоатация; техническо обслужване , ремонт и други работи, обезпечаващи комплексното сервизно обслужване на по-рано доставена продукция с военно предназначение".

"След възстановяване на летателната годност на самолетите трябва да се осигури общ годишен нальот – не по-малко от 1450 часа (1000 часа на 12 броя МиГ-29А и 450 часа на 3 броя МиГ-29УБ) срещу фиксирана цена за един летателен час. За изпълнението на посочения общ годишен нальот, Интегрираната логистична поддръжка трябва да осигурява не по-малко от 66,6% от самолетите да бъдат в непрекъсната летателна годност", пише още в документите.

От тях става ясно, че на първо време общата стойност на всички договори, които ще бъдат сключвани към рамковото споразумение в рамките на тези 48 месеца е в размер до 41 000 000 лв. лева без ДДС. Сумата може да стигне прогнозната стойност  от над 81 млн. лв. "при възникнала необходимост и при приет с решение на Министерския съвет на Република България проект за инвестиционен разход", на база на които министерството има право да сключва конкретни договори към рамковото споразумение. За целта "ще бъде сключено допълнително споразумение към рамковото споразумение", става ясно още от аргументацията за обявения търг.

Още през ноември военният министър Красимир Каракачанов съобщи, че РСК "МиГ" са поканени да огледат изтребителите ни, за да кажат как могат да бъдат ремонтирани. Сега очевидно се прави опит да финализира постигната договореност. Тогава не бе съобщено колко би струвал ремонтът на всички 15 изтребителя, които са на разположение на военновъздушните ни сили.

Отделни обществени поръчки за резервни части и поддъжка на МиГ-овете бяха обявявани и през 2016 г., но те са приключили без резултат поради липсата на кандидати. В края на 2016 г. беше сключен договор за доставка на 4 нови и 6 ремонтирани двигателя за изтребителите - РД-33. Прогнозната стойност на поръчката бе 15 338 756.44 евро без ДДС, а крайна стойност на сключения договор е 21 837 004 евро. Доставчикът бе българският последник „Авиостарт“ ООД. Оказа се обаче, че част от тези двигатели не бяха монтирани на самолетите поради липса на документи, а след това се стигна до отказа на военни пилоти да участват в тренировъчки полеги заради съмнения за безопасността. Проблемът до момента не е довел до неизпълнение на задачите на страната ни по "Air policing".

Не е ясно дали проблемът с новите двигатели е решен към момента. 

 

 

Коментари

Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

И КВО СТАНА,

полските двигатели да не си достигнаха гарантираните 350 часа до нов ремонт? За къде година и половина престой в склада..
Та за основен ремонт на основно ремонтираните двигатели - до 500-600 часа, ли иде реч?
kuleto44's picture
kuleto44
kuleto44

след малко гонзо велики ще ти

след малко гонзо велики ще ти отговори
ognian deyanov's picture
ognian deyanov
ognian.dey

Лош...

Лошото е , че тези милиони се плащат от българите. Русофилите получават нещо от комисионната. Гонзо велики ти твърд хонорар ли си или разчиташ на подаяния.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво очаквате от българското председателство?