Apple купува приложението за разпознаване на музика Shazam, твърди Би Би Си. Апликацията ще струва на технологичния гигант 400 милиона долара според TechCrunch.

Shazam позволява разпознаване на музика чрез смартфон или компютър и препращане към музикални портали като iTunes Store или Spotify, които плащат комисиони на компанията собственик.

Приложението има по над 100 милиона потребители седмично, твърди фирмата, разработила софтуера, а най-голяма част от приходите си получава от комисиони от iTunes Store на Apple.

От Apple отказват коментар относно сделката, но ако тя се осъществи, компанията ще спести огромни суми от комисионите, които плаща на британския собственик на Shazam. Освен това ще изтласка конкуренцията, защото приложението няма да препраща потребителите към Store Spotify и Google Play Music.

Обявената цена от 400 милиона долара е доста по-ниска от оценката от 2015 г., когато стойността ѝ беше определена на 1 милиард долара, отбелязва Music Business Worldwide.