Един от най-големите автопроизводители в Китай, държавната Beijing Automotive Group Co (BAIC), обяви, че през 2025 г. спира продажбите на всички коли, чиито двигатели се движат с гориво.

Това заяви Сю Хъй, президент на компанията. По неговите думи BAIC ще прекрати продажбите на такива автомобили в Пекин през 2020 г., и в цял Китай – през 2025 г.

Решението се отнася само до автомобили, които произвежда компанията, и то няма да засегне колите, които BAIC произвежда в партньорство с южнокорейската компания ”Хюндай" и с германската „Даймлер“.

Новината дойде в момент, когато Пекин обсъжда забраната на коли с вътрешно горене в национален мащаб, но дата за пълна забрана на тези машини още не е обявена. Засега Китай е подготвил комплект от „моркови и тояги“, за да убеди компаниите да произвеждат по-ефективни автомобили и евентуално коли без гориво.

Поднебесната империя търси решение за мръсния въздух, който притиска големите й градове. През 2019 г. властите ще въведат комплексна квотна система, задължаваща производителите да произвеждат определен минимален брой електромобили. Пекин искаше да въведе налагането на това правило догодина, но отложи с година въвеждането му, след като Германия и няколко други държави изразиха загриженост от това.

Но тъй като новата посока на развитие е изяснена, чуждестранните производители на автомобили ускориха плановете си да произвеждат електромобили в Китай. "Фолксваген" създава съвместно предприятие с държавните JAC Motors, за да произвежда електрически автомобили с цел да пусне първата електрическа кола на пазара до следващата година.

Американският автомобилен гигант „Форд“ смята, че 70 процента от всички използвани автомобили в Китай ще имат електрически опции до 2025 г. През миналата седмица „Форд“ обяви инвестиция в размер на 756 млн. долара с китайското си съвместно предприятие за производство на електрически автомобили.

„Волво“ планира да въведе първия си 100 процента електрически автомобил в Китай през 2019 година.