Ad Config - Website header

 

Article_top

Държавната агенция "Електронно управление" започва проект за одит на инфраструктурата на електронното управление, който представиха днес пред журналисти и специалисти. 

Проектът "Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление" ще струва 2 425 140 лева, но по-голямата част от тях ще са осигурени по европейската ОП "Добро управление". България ще трябва да вложи 363 771 лв от националния бюджет.

Целта на проекта е да се направи проверка на ресурсите в 576 администрации в цялата страна, да се създаде модел за следене и оптимизиране на работата в тях, и да се съберат данни за свършеното досега. Това ще стане чрез вграждане на система за одит, разработена от Министерство на правосъдието. Проверката ще включва и инвентаризация чрез физическо посещение на общо 2534 локации в страна. Събраните данни ще бъдат записани в нов Регистър на информационните ресурси, а 140 служители ще получат обучение, за да работят с него.

Този проект ще помогне и за установяване на това колко точно България е изхарчила за електронно управление и дали те са ползвани ефективно. Това обясни пред Клуб Z директорът на "Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление" Иван Модев.

Той коментира и данните на Българската стопанска камара, според която между 2002 г. - 2016 г. България е изхарчила 2 млрд. лева за развиване на електронното управление, а Естония - едва 50 млн. лв.:

"Агенцията има ангажимент да направи от наша гледна точка преглед на изнесената информация. Ние внимателно се запознахме с всички данни, които те представиха, проверяваме колко коректна е тази информация, включително не само за българската част, а и тази за Естония. Не може литри с метри да се сравняват. Със сигурност ще се вгледаме много критично в това, което последните години се е случвало."

Модев призна, че досега не е правена пълна сметка колко е харчено за електронно управление. 

"Това, което сега започна, е ясна картина за това какви средства ще се ползват. Всяка администрация ще е длъжна да представи данни за това. Нашата цел е този процес да стане прозрачен, публичен, за да можем да разполагаме с истинските данни. Както и този проект за инвентаризацията - какво, къде имаме, как го използваме, имаме ли необходимия ресурс от хора в държавата, за да можем да гарантираме тези амбициозни цели."

 

Държавната агенция "Електронно управление" започва проект за одит на инфраструктурата на електронното управление, който представиха днес пред журналисти и специалисти. 

Проектът "Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление" ще струва 2 425 140 лева, но по-голямата част от тях ще са осигурени по европейската ОП "Добро управление". България ще трябва да вложи 363 771 лв от националния бюджет.

Целта на проекта е да се направи проверка на ресурсите в 576 администрации в цялата страна, да се създаде модел за следене и оптимизиране на работата в тях, и да се съберат данни за свършеното досега. Това ще стане чрез вграждане на система за одит, разработена от Министерство на правосъдието. Проверката ще включва и инвентаризация чрез физическо посещение на общо 2534 локации в страна. Събраните данни ще бъдат записани в нов Регистър на информационните ресурси, а 140 служители ще получат обучение, за да работят с него.

Този проект ще помогне и за установяване на това колко точно България е изхарчила за електронно управление и дали те са ползвани ефективно. Това обясни пред Клуб Z директорът на "Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление" Иван Модев.

Той коментира и данните на Българската стопанска камара, според която между 2002 г. - 2016 г. България е изхарчила 2 млрд. лева за развиване на електронното управление, а Естония - едва 50 млн. лв.:

"Агенцията има ангажимент да направи от наша гледна точка преглед на изнесената информация. Ние внимателно се запознахме с всички данни, които те представиха, проверяваме колко коректна е тази информация, включително не само за българската част, а и тази за Естония. Не може литри с метри да се сравняват. Със сигурност ще се вгледаме много критично в това, което последните години се е случвало."

Модев призна, че досега не е правена пълна сметка колко е харчено за електронно управление. 

"Това, което сега започна, е ясна картина за това какви средства ще се ползват. Всяка администрация ще е длъжна да представи данни за това. Нашата цел е този процес да стане прозрачен, публичен, за да можем да разполагаме с истинските данни. Както и този проект за инвентаризацията - какво, къде имаме, как го използваме, имаме ли необходимия ресурс от хора в държавата, за да можем да гарантираме тези амбициозни цели."

Коментари

Егати наглите хора!

О, мон дьо! Значи тези хубостници не знаели колко са изхарчили до момента и колко още трябва да харчат, докато някой ден в неопределеното бъдеще се въведе най-сетне е-управление! То бива, бива наглост и безочие, ама преминават вече всякакви граници. Те народните пари ги нямат за нищо - щом балъците плащат, що пък да не харчат едни милиони и милиарди като джобни пари всяка година - не е важно тоз, дето яде зелника, а онзи, който му го дава в крайна сметка. В Естония отдавна го въведоха е-управлението и забравиха за него. Ние тепърва - 15 години по-късно - ще размишляваме има ли такова нещо в дигиталната ера или не.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията