Ad Config - Website header

 

Article_top

По-евтино билетче за градския транспорт, по-скъпа синя зона са част от мерките, които Столична община е заложила в аварийния си план за действие за справяне със замърсяването на въздуха, пише Медиапул.

Мерките са част от програмата на общината за повишаване на качеството на въздуха и бяха представени днес от зам.-кмета по екологията Йоана Христова. Предвижда се в дните с голямо завишаване на фините прахови частици, билетчето за градския транспорт да бъде намалено на 1 лев при 1,60 лева сега. Обещава се и по-достъпно паркиране в буферните паркинг, изградени към някои метростанции за сметка на синята зона в центъра, която ще скочи двойно - от 2 лева на 4 лева за час престой. 

Прогнозите на общината за прекомерно завишаване ще бъдат оповестявани ден по-рано, предвижда още планът. За така изброените мерки няма пречка да влязат веднага след гласуването им в общинския съвет. Има обаче някои по-драстични предложения, за които ще се изискват законови промени, като това да се затваря центърът за автомобили и едва ли ще могат да влязат в сила тази зима. По традиция зимният период е и периодът с най-мръсен въздух.

Мерките са разделени на еднократни и на такива, които ще влизат в сила всеки път, когато се очаква повишаване на нормата за фини прахови частици, която е 50 мг/куб. м на ден. За да се стигне до спиране на автомобилите на територията на цялата столична община, нормата трябва да е превишила 200 мг/куб. м в продължение на 14 дни, обясниха от СО. Оттам обаче не посочиха имало ли е такива случаи с аргумента, че нямало как да се направи такава статистика при разширяваща се София и в същото време разширяващото се метро, което общината посочва като най-големият борец срещу мръсния въздух.

Да го ударим на молба

При завишаване на нормата на запрашаване между 51 и 100 мг/куб. м от Столична община планират да призовават хората да оставят колите пред домовете си и да се движат с градския транспорт, с колело или пеша, а тези, които се отопляват на твърдо гориво - да преминат а ток. 

При очаквани норми между 101 и 150 мг/куб. м ще влиза в сила мярката за по-скъпата синя зона.

При над 200 мг/куб. м за момента общинята ще може да приложи мярката за евтиното билетче. То ще важи за целия ден и ще се нарича "зелен билет". Комбинирано ще се прилагат и останалите мерки - за скъпата синя зона, буферните паркинги и призивите към обществото.

За по-крутите мерки се изисква намесата на законодателя. Ако се стигне до забрана на коли, първата стъпка ще е спирането им в центъра от 8 до 20 ч, чак след това - целодневно.

Ключови думи
 
Снимка БГНЕС

По-евтино билетче за градския транспорт, по-скъпа синя зона са част от мерките, които Столична община е заложила в аварийния си план за действие за справяне със замърсяването на въздуха, пише Медиапул.

Мерките са част от програмата на общината за повишаване на качеството на въздуха и бяха представени днес от зам.-кмета по екологията Йоана Христова. Предвижда се в дните с голямо завишаване на фините прахови частици, билетчето за градския транспорт да бъде намалено на 1 лев при 1,60 лева сега. Обещава се и по-достъпно паркиране в буферните паркинг, изградени към някои метростанции за сметка на синята зона в центъра, която ще скочи двойно - от 2 лева на 4 лева за час престой. 

Прогнозите на общината за прекомерно завишаване ще бъдат оповестявани ден по-рано, предвижда още планът. За така изброените мерки няма пречка да влязат веднага след гласуването им в общинския съвет. Има обаче някои по-драстични предложения, за които ще се изискват законови промени, като това да се затваря центърът за автомобили и едва ли ще могат да влязат в сила тази зима. По традиция зимният период е и периодът с най-мръсен въздух.

Мерките са разделени на еднократни и на такива, които ще влизат в сила всеки път, когато се очаква повишаване на нормата за фини прахови частици, която е 50 мг/куб. м на ден. За да се стигне до спиране на автомобилите на територията на цялата столична община, нормата трябва да е превишила 200 мг/куб. м в продължение на 14 дни, обясниха от СО. Оттам обаче не посочиха имало ли е такива случаи с аргумента, че нямало как да се направи такава статистика при разширяваща се София и в същото време разширяващото се метро, което общината посочва като най-големият борец срещу мръсния въздух.

Да го ударим на молба

При завишаване на нормата на запрашаване между 51 и 100 мг/куб. м от Столична община планират да призовават хората да оставят колите пред домовете си и да се движат с градския транспорт, с колело или пеша, а тези, които се отопляват на твърдо гориво - да преминат а ток. 

При очаквани норми между 101 и 150 мг/куб. м ще влиза в сила мярката за по-скъпата синя зона.

При над 200 мг/куб. м за момента общинята ще може да приложи мярката за евтиното билетче. То ще важи за целия ден и ще се нарича "зелен билет". Комбинирано ще се прилагат и останалите мерки - за скъпата синя зона, буферните паркинги и призивите към обществото.

За по-крутите мерки се изисква намесата на законодателя. Ако се стигне до забрана на коли, първата стъпка ще е спирането им в центъра от 8 до 20 ч, чак след това - целодневно.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой трябва да поеме "Левски"?