Ad Config - Website header

 

Article_top

Комуникационна кампания "София общува" стартира Столична община за европредседателството ни. Тя включва система за пешеходна ориентация, за ориентация в градския транспорт и визуална - за изграждане на отличим образ на столицата ни. 

Кампанията бе представена от главния архитект на София Здравко Здравков, Малина Едрева, председател на комисията по култура в СО и експерти, работили по проекта. 

В средата на януари в центъра на София ще бъдат поставени 40 информационни обекта.

"Двете системи – за пешеходна ориентация на туристите в София и за ориентацията на граждани и туристи в градския транспорт, са разработени така, че да се допълват. Целта е да позиционираме максимално добре София като желана дестинация и да направим града удобен и лесен за ориентация", обясни Едрева при представянето.

Видът им е разработен след анкета с 200 български и чуждестранни гости на столицата, които знаят кои забележителности искат да посетят, но не и как да стигнат до тях. Проблем е и езиковата бариера. Затова сега ще се поставят тотемите с пешеходно човече най-отгоре.

Кампанията била разработена въз основа на опита на Амстердам и Братислава, които вече са били градове домакини на председателството на ЕС.

От тях ще става ясно на кое място се намира човек, коя забележителност е в съответната обозначена посока, нейният номер на разположената по-ниско карта, както и пиктограми на забележителностите. 

Новите табели ще са двуезични, кафяви на цвят, поставени върху метални конструкции, а горната им част ще е със светлоотразително фолио, за да се вижда ясно и вечер, обясни Филип Бояджиев. 

Системата за ориентация в градския транспорт също става двуезична. В светлосиньо ще са тролейбусните линии, в оранжево - трамвайните, а в червено - автобусните. Отгоре ще бъде изписана спирката, нейния номер, видовете транспорт, които минават през нея, номерата на линиите и посоката на движение.

По искане на анкетираните на всяка спирка ще бъде изписан целият маршрут на съответната линия - в сиво ще са вече отминатите спирки, в червено - тази, на която сме, а в синьо - предстоящите. Показана е и връзката с метрото, където има такива. Предстои да се въведе и QR код на всяка спирка, който да дава моментална информация.

София - бизнес град, град с култура, град за живеене, град с история, град за срещи и град на иновативните технологии - върху тези теми ще се гради имиджът на българската столица. Направени са проучване и анализ сред 135 български и чужди новинарски сайтове, блогове и социални медии, което включва 937 материала за София и аудитория от 275 милиона души, обясниха от "Юнайтед Партнърс". 84% от данните за София са от новинарски сайтове като "Ройтерс", АП" и други, като преобладават тези с положителна насока. София се споменава заради спортни събития, международни конференции, като достъпна туристическа дестинация, чужди компании, които отварят офиси тук и заради председателството.

София ще доказва, че е гостоприемна с Бистришките баби и вита баница.

Първите две букви от името на града на латиница - "So"(толкова) са акцент във визуалната кампания с шест послания. Те са So green Sofia, So welcoming Sofia, So united Sofia, So innovative Sofia, So creative Sofia и So ancient Sofia. Посланията са в нюансирани цветове на герба на София и ще бъдат поставени на билбордове на летището, в центъра, на входовете на града, в метрото и т. н.. На билбордовете с надпис "So ancient Sofia" e изобразена ротондата "Св. Георги", а на този с надпис "So welcoming Sofia" - Бистришките баби, които държат софийска баница. Посланията са в цветовете на герба на София и специален шрифт.

Визуалната кампания започва в средата на декември.

Поставянето на табелите за другите две системи ще бъде направено в средата на януари.

 

Комуникационна кампания "София общува" стартира Столична община за европредседателството ни. Тя включва система за пешеходна ориентация, за ориентация в градския транспорт и визуална - за изграждане на отличим образ на столицата ни. 

Кампанията бе представена от главния архитект на София Здравко Здравков, Малина Едрева, председател на комисията по култура в СО и експерти, работили по проекта. 

В средата на януари в центъра на София ще бъдат поставени 40 информационни обекта.

"Двете системи – за пешеходна ориентация на туристите в София и за ориентацията на граждани и туристи в градския транспорт, са разработени така, че да се допълват. Целта е да позиционираме максимално добре София като желана дестинация и да направим града удобен и лесен за ориентация", обясни Едрева при представянето.

Видът им е разработен след анкета с 200 български и чуждестранни гости на столицата, които знаят кои забележителности искат да посетят, но не и как да стигнат до тях. Проблем е и езиковата бариера. Затова сега ще се поставят тотемите с пешеходно човече най-отгоре.

Кампанията била разработена въз основа на опита на Амстердам и Братислава, които вече са били градове домакини на председателството на ЕС.

От тях ще става ясно на кое място се намира човек, коя забележителност е в съответната обозначена посока, нейният номер на разположената по-ниско карта, както и пиктограми на забележителностите. 

Новите табели ще са двуезични, кафяви на цвят, поставени върху метални конструкции, а горната им част ще е със светлоотразително фолио, за да се вижда ясно и вечер, обясни Филип Бояджиев. 

Системата за ориентация в градския транспорт също става двуезична. В светлосиньо ще са тролейбусните линии, в оранжево - трамвайните, а в червено - автобусните. Отгоре ще бъде изписана спирката, нейния номер, видовете транспорт, които минават през нея, номерата на линиите и посоката на движение.

По искане на анкетираните на всяка спирка ще бъде изписан целият маршрут на съответната линия - в сиво ще са вече отминатите спирки, в червено - тази, на която сме, а в синьо - предстоящите. Показана е и връзката с метрото, където има такива. Предстои да се въведе и QR код на всяка спирка, който да дава моментална информация.

София - бизнес град, град с култура, град за живеене, град с история, град за срещи и град на иновативните технологии - върху тези теми ще се гради имиджът на българската столица. Направени са проучване и анализ сред 135 български и чужди новинарски сайтове, блогове и социални медии, което включва 937 материала за София и аудитория от 275 милиона души, обясниха от "Юнайтед Партнърс". 84% от данните за София са от новинарски сайтове като "Ройтерс", АП" и други, като преобладават тези с положителна насока. София се споменава заради спортни събития, международни конференции, като достъпна туристическа дестинация, чужди компании, които отварят офиси тук и заради председателството.

София ще доказва, че е гостоприемна с Бистришките баби и вита баница.

Първите две букви от името на града на латиница - "So"(толкова) са акцент във визуалната кампания с шест послания. Те са So green Sofia, So welcoming Sofia, So united Sofia, So innovative Sofia, So creative Sofia и So ancient Sofia. Посланията са в нюансирани цветове на герба на София и ще бъдат поставени на билбордове на летището, в центъра, на входовете на града, в метрото и т. н.. На билбордовете с надпис "So ancient Sofia" e изобразена ротондата "Св. Георги", а на този с надпис "So welcoming Sofia" - Бистришките баби, които държат софийска баница. Посланията са в цветовете на герба на София и специален шрифт.

Визуалната кампания започва в средата на декември.

Поставянето на табелите за другите две системи ще бъде направено в средата на януари.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията