"Взех парите, ама не беше баш така."

Това казал действащият зам.-министър на транспорта Ангел Попов (който се води от квотата на "патриотите"), който от днес има обвинение за измама.

През 2013 г. Попов въвел в заблуждение превозвач, на когото спешно му трябвали още 4 лиценза за транспортна дейност в страни извън ЕС. Става въпрос за квотните разпределения на тези разрешителни и за фирма, която вече имала 4, но й трябвали още толкова, каза днес на брифинг градската прокурорка Емилия Русинова.

Срещу 8000 евро Попов - който тогава не е бил зам.-министър, а шеф на Националното сдружение на автомобилните превозвачи, обещал, че ще говори с хората, които влизат в комисията, която пък на своя страна раздава разрешителните - т. нар. СЕМТ. Не става въпрос за служители на министерството, а за представители на браншовите организации - участници във въпросния колективен орган, уточниха от прокуратурата пред Клуб Z.

Така се стигнало до банкет на браншовите организации през декември 2013 г., на който измаменият човек видял въпросните лица, посочени от Попов като "реципиенти" на рушвета. Те му заявили, че до тях никакви пари не са стигали.

Тогава настоящият член на правителството си признал пред наивника, че е взел парите му, "ама не било баш така". Някои от посочените дори не са участвали във въпросните комисии, които раздават лицензите, било установено по-късно.

Обвинението е по класическия чл. 209 от НК срещу "обикновени" измамници: 

"Който с цел да набави за себе си или за другиго имотна облага възбуди или поддържа у някого заблуждение и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода от една до шест години."

Попов е на свобода с най-леката мярка за неотклонение - подписка.

Кой е Ангел Попов?

Ангел Попов бе назначен за зам.-министър на транспорта още при конструирането на втория ешелон на властта в кабинета "Борисов 3". Той минава за човек на "Обединените патриоти". Още когато се разБра, че Попов ще заема поста в изпълнителната власт, от Съюза на българските превозвачи и от Съюза на международните превозвачи въстанаха. Според тях човекът не само не е подходящ за поста, но е и непочтен, лидерът на НФСБ Валери Симеонов, който го защитаваше, бил подведен и т.н. Попов бе представен като човек от бранша, но превозвачите тогава оспориха и това. „Г-н Попов няма действаща транспортна фирма, както е представено. Сдружение имаше, но то беше активно до 2011 година. Тогава след едни неприятни случки това сдружение потъна”,допълни Красимир Лалов от Съюза на българските превозвачи пред Нова тв в разгара на напрежението.