Столичната здравна каса днес дълго време не работеше заради прекъснат кабел и не обслужваше посетителите. Причината става ясна от съобщение на сайта на НЗОК. Там обаче няма краен срок за отстраняване на аварията.

Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) поднася своите извинения на пациенти от София, които днес, 28.декември 2017 г., посещават по различни поводи Столичната здравноосигурителна каса и не могат да бъдат обслужени.
 
В петък, 22. декември т. г., в късния следобед, е бил прекъснат кабел на Българската телекомуникационна компания (БТК) - доставчик на Интернет за НЗОК. Повредата води до това, че районната здравноосигурителна каса – София град, няма достъп до общите информационни ресурси на НЗОК.
 
Работи се по отстраняване на проблема, съвместно с БТК, още от момента на констатирането му. Тъй като повредата е сериозна, НЗОК не би могла да се ангажира със срок за възстановяване на връзката със Столичната каса, пише в съобщението.

По-късно от НЗОК уточниха, че в София ще минат на "ръчно управление", за да се осигури безпроблемното получаване на лекарства, тест ленти и стоми.

"Гражданите, които трябва да заверят протоколи за скъпоструващо лечение, могат да го направят в районната каса и в нейните офиси, независимо от техническия проблем. Столична каса е преминала на ръчна обработка на протоколите, които – след отстраняване на повредата, ще бъдат въведени в Персонализираната информационна система (ПИС).
 
За да се осигури безпроблемното получаване на лекарства, тест-ленти или стоми от страна на здравноосигурените граждани, до възстановяване на нормалното функциониране на ПИС, в Централното управление на НЗОК – ул. „Кричим“ №1, ще бъде обособено едно работно място, което да обслужва пациенти, които трябва да заверят или презаверят рецептурните си книжки.
 
И в момента институцията продължава да работи за отстраняване на повредата", съобщават от здравната институция.