Дан Паркър работи като рекламен агент в големи производители на храни като "Макдоналдс" и "Кока-Кола" в продължение на 20 години, когато научава лоша новина. Той страда от диабет тип 2, причинен най-често от затлъстяване - болестта, от която баща му е страдал.

Вестта кара Паркър да преосмисли живота си и той решава да напусне работа и да основе благотворителна организация, която да провежда кампании за борба със затлъстяването - проблем, който според него е причинен до голяма степен именно от бившите му работодатели и подобни фирми.

"Единствената причина за затлъстяването е това, с което се храним. И никой не знае повече за причините да се храним с това по-добре от хората, които седят в офисите на "Кока-Кола" и "Макдоналдс". Аз бях един от тях. Плащаха ми много, защото бях добър в това да знам защо хората се хранят така", разказва Паркър пред "Гардиън".

"Неудобната истина, за която никой не иска да говори, е, че ако искаме да преборим затлъстяването, трябва да ядем по-малко. И най-вече трябва да ядем по-малко нездравословна храна, която идва най-често в пакет с лого на огромна транснационална корпорация."

"Тук става дума за много пари. Те циркулират между хранителната индустрия, супермаркетите, медиите... основно чрез рекламите", обяснява Паркър и разкрива механизмите на въздействие върху потребителите чрез прост пример.

Според бившия рекламен агент много точна илюстрация е размерът на шоколада в една опаковка.

Заради натиска на националните власти производителите произвеждат шоколади с по-малък грамаж, но не свалят цените. "Това вбесява хората и те започват да купуват по-големи шоколади, които излизат по-евтино. Затова индустрията рекламира семейните опаковки като подходящи за един човек."

"Рекламират се повече големите шоколади. Има повече промоции."

Според публикувани от списание The Grocer данни пре 2016 г. продажбите на по-малки шоколади спада с около 5%, докато тези с тегло 100 грама и повече се продават със 7.6% повече през 2016 г. в сравнение с предходната. 

"Това, което целят компаниите, е да направят приемлива идеята - 100 грама шоколад е порция за един човек. Въпреки че с дребен шрифт е написано, че не бива да се ядат повече от 30 грама на ден", разказва Паркър.

Благотворителни организации могат да помогнат да се запълни пропастта между учените и институциите, които трябва да предприемат добре премислени мерки, част от дългосрочни стратегии.