H&M се извини за реклама, която изобразява малко чернокожо момче, което носи суичър с надпис "Най-яката маймуна в джунглата".
Снимката, част от рекламната кампания във Великобритания на шведския производител на дрехи, предизвика бурни отрицателни реакции в социалните медии. Според критиците изображението съдържа неприятен расистки намек.
"Разбираме, че много хора са притеснени от рекламата. Ние, които работи, в H&M, може само да се съгласим с тях", излязоха от шведската компания със специално изявление до "Вашингтон пост". "Много съжаляваме, че е направена такава снимка. Затова не само премахнахме изображението, но и предлагането на самия продукт", се казва в коментара от H&M. "Ясно е, че нашите стандарти не са били следвани правилно. В това няма никакво съмнение. Внимателно ще разследваме случая, за да предотвратим подобен тип грешки в бъдеще", уточняват оттам.
В туитър потребители още в понеделник писаха за рекламата, като акцентираха, че други суичъри от същата линия се носят от бели деца като модели. Някои от тях са с изображение на тигър и надпис "Експерт по оцеляването". Социалната мрежа се изпълни с критики от знаменитости, журналисти и защитници на човешките права.
"Събудих се тази сутрин шокиран и притеснен от тази снимка", написа музикантът Abel Makkonen Tesfaye, по-известен като the Weeknd. "Силно съм обиден и повече няма да работя с @hm", добави той.
Звездата от NBA Леброн Джеймс публикува своя версия на снимката в инстаграм, като на главата на момчето сложи корона и написа няколко окуражителни думи.
"Виждам млад крал", написа той.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни