H&M се извини за реклама, която изобразява малко чернокожо момче, което носи суичър с надпис "Най-яката маймуна в джунглата".

Снимката, част от рекламната кампания във Великобритания на шведския производител на дрехи, предизвика бурни отрицателни реакции в социалните медии. Според критиците изображението съдържа неприятен расистки намек.

"Разбираме, че много хора са притеснени от рекламата. Ние, които работи, в H&M, може само да се съгласим с тях", излязоха от шведската компания със специално изявление до "Вашингтон пост". "Много съжаляваме, че е направена такава снимка. Затова не само премахнахме изображението, но и предлагането на самия продукт", се казва в коментара от H&M. "Ясно е, че нашите стандарти не са били следвани правилно. В това няма никакво съмнение. Внимателно ще разследваме случая, за да предотвратим подобен тип грешки в бъдеще", уточняват оттам.

В туитър потребители още в понеделник писаха за рекламата, като акцентираха, че други суичъри от същата линия се носят от бели деца като модели. Някои от тях са с изображение на тигър и надпис "Експерт по оцеляването". Социалната мрежа се изпълни с критики от знаменитости, журналисти и защитници на човешките права.

"Събудих се тази сутрин шокиран и притеснен от тази снимка", написа музикантът Abel Makkonen Tesfaye, по-известен като the Weeknd. "Силно съм обиден и повече няма да работя с @hm", добави той.

Звездата от NBA Леброн Джеймс публикува своя версия на снимката в инстаграм, като на главата на момчето сложи корона и написа няколко окуражителни думи.

"Виждам млад крал", написа той.

Наскоро Dove предизвика всеобщо неодобрение с реклама на продукт за тялото - като видеото показваше чернокожа жена, която маха кожата си и оттам се появава бяла жена. От компанията после реагираха с извинение, че "са пропуснали да представят жените от различните цветове правилно".