Правителството планира разширяване на магистрала "Тракия" в участъка София - Пловдив, откъдето само за едно денонощие по коледните празници 30 000 автомобила са напуснали София. Това заяви по БНТ днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

По предписание на Европейската комисия ще се ремонтират и всички опасни тунели по магистралите - "Ечемишка", "Топли дол" и "Траянови врата", каза още Нанков. Преди година паднала осветителна греда в неремонтираната тръба в тунел "Ечемишка" причини смъртта на 64-годишна жена. Причина за тежкия инцидент се оказа корозия на носещата метална конструкция на осветителната система, тъй като тунелът не е бил ремонтиран от десетилетия.

По БНТ Нанков увери, че от гледна точка на процедурите другите два важни проекта - "Велико Търново - Русе" и "Видин - София", вървят добре. По държавната телевизия регионалният министър отново повтори, че след 7 месеца България ще има нова система за таксуване по пътищата. Тировете над 3.5 това ще плащат на база изминато растояние, а леките автомобили с електронна винетка - на база време.

Тол системата се изгражда от австрийския консорциум "Капш трафик солюшънс", ще струва 150 милиона лева и е за сметка на изпълнителя, който ще получи средствата си от приходите от такси през следващите 3 години. 

Регионалният министър отново припомни, че 352 милиона лева са събрани от винетни такси за 2017 г. Очаква се от 2019 година да се генерира ресурс от около милиард, за да може да се поддържа съществуващата републиканска пътна мрежа в добро състояние.

Над 6000 км третокласни пътища и над 1500 второкласни се нуждаят от спешен ремонт. Това са пътища, които не са ремонтирани от 40-50 години. Второто направление, за което ще се разходват постъпленията от тол таксите, е предвидено за доизграждане на автомагистралите и скоростните отсечки.

През тази година се очаква между 7 и 10 милиона лева да бъдат повече постъпленията от винетни такси. Приоритети за правителството са магистралите "Струма" и "Хемус". Започва строителството на още 30 км от "Хемус", а "Струма" ще бъде завършена без Кресненското дефиле и без тунел "Железница".