Ad Config - Website header

 

Article_top

Ако искате да контролирате кръвната си захар, кръвното налягане и същевременно да се борите с излишните килограми, хапвайте яйца, препоръчва британска диетоложка, цитирана от в. "Дейли експрес", цитиран от БТА.

Само две яйца на ден са достатъчни за понижаване на нивата на кръвната захар при пациенти с диабет тип 2, обяснява нутриционистката д-р Кари Ръкстън. 

Редовната консумация на яйца допринася за понижаване и на повишено кръвно налягане, както и за отслабване, отбелязва специалистката. 

"Яйцата са бедни на мазнини и въглехидрати и същевременно са богати на протеини, което ги прави отличен избор в рамките на балансирана диета за контролиране на нивата на кръвната захар. Ползите от този продукт бяха игнорирани твърде дълго заради пораждащото му неоснователни страхове съдържание на холестерол. Сега вече знаем, че храните, съдържащи холестерол, не са основната заплаха за здравето за повечето хора. Проблемите произтичат по-скоро от консумацията на висококалорични продукти в комбинация със заседнал начин на живот и генетични фактори", обяснява д-р Ръкстън. 

Предишни проучвания установиха, че яйцата допринасят за намаляване на риска от сърдечносъдови заболявания и са полезни срещу развитие на очно перде и дегенерация на макулата. Консумацията им подобрява и чернодробните функции благодарение на макронутриента холин. Яйцата освен това съдържат и голяма част от необходимите вещества, допринасящи за понижен риск от кожен рак, припомня диетоложката.

 
Снимка БГНЕС

Ако искате да контролирате кръвната си захар, кръвното налягане и същевременно да се борите с излишните килограми, хапвайте яйца, препоръчва британска диетоложка, цитирана от в. "Дейли експрес", цитиран от БТА.

Само две яйца на ден са достатъчни за понижаване на нивата на кръвната захар при пациенти с диабет тип 2, обяснява нутриционистката д-р Кари Ръкстън. 

Редовната консумация на яйца допринася за понижаване и на повишено кръвно налягане, както и за отслабване, отбелязва специалистката. 

"Яйцата са бедни на мазнини и въглехидрати и същевременно са богати на протеини, което ги прави отличен избор в рамките на балансирана диета за контролиране на нивата на кръвната захар. Ползите от този продукт бяха игнорирани твърде дълго заради пораждащото му неоснователни страхове съдържание на холестерол. Сега вече знаем, че храните, съдържащи холестерол, не са основната заплаха за здравето за повечето хора. Проблемите произтичат по-скоро от консумацията на висококалорични продукти в комбинация със заседнал начин на живот и генетични фактори", обяснява д-р Ръкстън. 

Предишни проучвания установиха, че яйцата допринасят за намаляване на риска от сърдечносъдови заболявания и са полезни срещу развитие на очно перде и дегенерация на макулата. Консумацията им подобрява и чернодробните функции благодарение на макронутриента холин. Яйцата освен това съдържат и голяма част от необходимите вещества, допринасящи за понижен риск от кожен рак, припомня диетоложката.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията