Ad Config - Website header

 

Article_top

Норвежката телекомуникационна компания "Теленор" (Telenor) преговаря с американски фонд за продажба на бизнеса си в България, Сърбия и Черна гора срещу цена от 2 млрд .евро. Това съобщават три неофициални източника за специализираното издание "Мерджърмаркет" (Mergermarket), цитирано от "Капитал" в четвъртък. Според българското издание кандидат-купувачът е бил избран като ексклузивен още през декември 2017 г.

Само 3 години и половина след като закупи "Глобул" Telenor явно е променил стратегията си. От сделката, която беше за 717 млн. евро, досега скандинавската група успя да усили пазарния дял и бързо да въведе 4G мрежа. Според резултатите за последното отчетено засега трето тримесечие телекомът има 3.23 милиона абонати в България, с 9% по-малко спрямо година по-рано. Свиването се дължи основно на намаляването в броя на клиентите на предплатени услуги. Средният приход от абонат (ARPU) обаче нараства – с 6% до 14 лв. на месец, показва отчетът на Telenor.

Кой е купувачът засега е неизвестно. Повечето телеком представители споменават пред "Капитал" за интерес на американския фонд KKR. Той има сателитен тв оператор в Сърбия и инвестиции в региона, така че експанзията звучи логично.  Според други източници предпочетеният купувач не е познат в региона.

От "Теленор България" пренасочват за коментари към централата на телекома в Осло, откъдето заявяват, че не коментират пазарни слухове. За намерения на норвежката компания да се раздели с бизнеса си в България досега не е имало индикации. Според "Мерджърмаркет" възможно е сделката за активите на "Теленор" в България, Сърбия и Черна гора да бъде допълнена с бизнеса им в Унгария.

Така предполагаемият купувач може да получи присъствие на четири пазара с общо почти 10 млн. клиенти (3.3 млн. в Сърбия и Черна гора, както и 3.1 млн. в Унгария).

 

Норвежката телекомуникационна компания "Теленор" (Telenor) преговаря с американски фонд за продажба на бизнеса си в България, Сърбия и Черна гора срещу цена от 2 млрд .евро. Това съобщават три неофициални източника за специализираното издание "Мерджърмаркет" (Mergermarket), цитирано от "Капитал" в четвъртък. Според българското издание кандидат-купувачът е бил избран като ексклузивен още през декември 2017 г.

Само 3 години и половина след като закупи "Глобул" Telenor явно е променил стратегията си. От сделката, която беше за 717 млн. евро, досега скандинавската група успя да усили пазарния дял и бързо да въведе 4G мрежа. Според резултатите за последното отчетено засега трето тримесечие телекомът има 3.23 милиона абонати в България, с 9% по-малко спрямо година по-рано. Свиването се дължи основно на намаляването в броя на клиентите на предплатени услуги. Средният приход от абонат (ARPU) обаче нараства – с 6% до 14 лв. на месец, показва отчетът на Telenor.

Кой е купувачът засега е неизвестно. Повечето телеком представители споменават пред "Капитал" за интерес на американския фонд KKR. Той има сателитен тв оператор в Сърбия и инвестиции в региона, така че експанзията звучи логично.  Според други източници предпочетеният купувач не е познат в региона.

От "Теленор България" пренасочват за коментари към централата на телекома в Осло, откъдето заявяват, че не коментират пазарни слухове. За намерения на норвежката компания да се раздели с бизнеса си в България досега не е имало индикации. Според "Мерджърмаркет" възможно е сделката за активите на "Теленор" в България, Сърбия и Черна гора да бъде допълнена с бизнеса им в Унгария.

Така предполагаемият купувач може да получи присъствие на четири пазара с общо почти 10 млн. клиенти (3.3 млн. в Сърбия и Черна гора, както и 3.1 млн. в Унгария).

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета