Поне 50 "тайни клиенти" на градския транспорт в София, които да помагат за контрола на качеството на услугата, търси Центърът за градска мобилност. Това става ясно от обявена обществена поръчка с предмет "Осъществяване на контрол по спазване на изискванията по безопасността на движението от водачите на обществения градски транспорт, информацията за състоянието на пътната обстановка и елементите по култура на обслужване".

Търгът е са срок от 1 година. Прогнозната стойност - между 360 000 и 468 000 лв. без ДДС. Разликата между двете суми има заради опция възложителят да доплати "бонуси" за изпълнителя, ако в резултат от работата му се завиши събираемостта на санкциите за нарушения в градския транпспорт на София - месец за месец. "Бонусите" могат да са в размер на до 30% от стойността на поръчката, става ясно от пълната документация.

Въпросните 50 души, проверяващи качеството на транспорта в София, ще бдят и за състоянието на превозните средства, и за поведението на шофьорите, и за възможността хората да си купят билет "на борда" - от водача или от автомат. Те ще са цивилни - тоест няма да се различават от обикновените пътници.

Пред Нова тв Лъчезар Пеков от Центъра за градска мобилност обясни, че и в момента има 22-ма служители на общинската структура, които вършат същата работа. Те обаче са с униформи и не остават анонимни за шофьорите, които се очаква да контролират. Затова и ЦГМ решили да потърсят външна фирма, която да върши тази работа. 

Според документацията за обществената поръчка фирмата, която би била избрана, трябва да разполага освен с 50 души за "контрольори", и с 50 моторни превозни средства. Компанията ще трябва да притежава и "технически системи за сигурност":

- Национален Оперативен Дежурен Център (НОДЦ) за управлениe, в който се извършва непрекъснат мониторинг

-  Национален Оперативен Контролен Център (НОКЦ) за 24-часов дистанционен контрол над служителите;

Освен това трябва да има своя радиочестота за комуникация. По думите на Пеков пред Нова тв последните изисквания са налице, защото с такъв ресурс разполага в момента и ЦМГ за щатните си контрольори на качеството на градския транспорт.

Любопитно е и друго изискване към кандидат-изпълнителят на поръчката - "трябва да е изпълнил поне 2 /две/ дейности с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката за последните 3 /три/ години от датата на подаване на офертата."