
Управата на Фейсбук ще изисква идентификация от организации, които искат да публикуват предизборни реклами в социалната мрежа. Мярката се налага, за да се ограничи и предотврати евентуална намеса на Русия в предизборни кампании и изборния процес, предаде ТАСС.
„Социалната мрежа с над два милиарда потребители твърде дълго не дооценяваше факта, че злонамерени лица използват нашата платформа с цел да вредят“, заяви един от ръководителите на социалната мрежа Самид Шакрабарти, който отговаря за гражданската ангажираност във Фейсбук. Той увери, че компанията работи енергично, за да неутрализира тези рискове.
И допълни:
"Не подозирахме, че по време на изборите през 2016 година руски субекти са създали 80 000 акаунта, чиито послания са достигнали до 126 милиона души в САЩ. Това беше нов тип заплаха, която не можехме лесно да предскажем, но можехме да направим по-големи усилия в тази посока".
Представителят на компанията увери, че сега ръководството взима мерки, "за да навакса изпуснатото време, включително като разработва нови мерки и инструменти за противодействие на руската намеса".
Фейсбук ще архивира всички политически реклами, за да са достъпни при необходимост.
„Макар и в душата си да съм оптимист, не пренебрегвам вредите, които интернет може да причини, дори и в една добре функционираща демокрация“, коментира още Самид Шакрабарти.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни