Управата на Фейсбук ще изисква идентификация от организации, които искат да публикуват предизборни реклами в социалната мрежа. Мярката се налага, за да се ограничи и предотврати евентуална намеса на Русия в предизборни кампании и изборния процес, предаде ТАСС.

„Социалната мрежа с над два милиарда потребители твърде дълго не дооценяваше факта, че злонамерени лица използват нашата платформа с цел да вредят“, заяви един от ръководителите на социалната мрежа Самид Шакрабарти, който отговаря за гражданската ангажираност във Фейсбук. Той увери, че компанията работи енергично, за да неутрализира тези рискове.

И допълни:

"Не подозирахме, че по време на изборите през 2016 година руски субекти са създали 80 000 акаунта, чиито послания са достигнали до 126 милиона души в САЩ. Това беше нов тип заплаха, която не можехме лесно да предскажем, но можехме да направим по-големи усилия в тази посока".

Представителят на компанията увери, че сега ръководството взима мерки, "за да навакса изпуснатото време, включително като разработва нови мерки и инструменти за противодействие на руската намеса".

Фейсбук ще архивира всички политически реклами, за да са достъпни при необходимост.

„Макар и в душата си да съм оптимист, не пренебрегвам вредите, които интернет може да причини, дори и в една добре функционираща демокрация“,  коментира още Самид Шакрабарти.