Метрото остава водещият транспортен и екологичен транспорт в приетия бюджет на София за 2018 г., който е най-големият в страната - 1.556 млрд. лева, и беше определен като рекорден от съветници от ГЕРБ. За сравнение за 2017 г. разходите бяха около 1.2 млрд. лева, почти колкото бюджетът на МВР, който е начело на харчовете при държавните ведомства.

През 2018 г. метрото е най-голямото перо в инвестиционната програма, където за подземния транспорт са предвидени над 337 млн. лева. В момента се изграждат около 12 км нови метролинии, а третият лъч на метрото е предвиден за завършване догодина. Както отбеляза столичният кмет Йорданка Фандъкова, чрез него се спестяват 75 000 тона вредни емисии годишно.

През тази година ще бъде завършено разширението на бул. "Тодор Каблешков" в участъка при бул. "Цар Борис III". Столичната община планира да започне изграждането на южното платно на бул. "Тодор Каблешков" - от бул. "България" до ул. "Костенски водопад".

Над 37 млн. лева са предвидени за основна реконструкция на трамвайни трасета. По линия № 5 през тази година ще се движат 13 нови трамвая.

Наред с това ще продължи и модернизацията на градския транспорт. Открита е процедура за закупуване на 142 автобуса, които ще се движат на природен газ, както и 20 електробуса и 20 хибридни буса за общо 135 млн. лева. Това означава, че през 2019 г., в края на програмата за обновяване и модернизиране на обществения транспорт, автобусният парк на София ще бъде на едно европейско ниво по средна възраст и като удобства, и експлоатационни характеристики.

Заедно със строителството на метрото и обновяването на транспорта следващото по важност и приоритет е транспортът да става по-начесто и по-редовен,  за тази година се предвижда завишаване на транспортната задача с още 1,2 млн. километра пробег, което е двоен ръст на увеличението от м.г., каза по БНР Зафир Зафиров, зам.-председател на транспортната комисия в СОС.  

Напролет стартира проект за нощен транспорт в София, който бил обезпечен финансово, стана ясно от изявлението на Зафиров.