Компаниите Google и Twitter не са открили доказателства за руска намеса в изборите за губернатори, проведени през 2017 г. в два американски щата - Ню Джърси и Вирджиния, и са уведомили американските власти за това, съобщава Politico.

Освен това комисията по разузнаването към американския Сенат е получила отговорите на Google и Twitter на писмените въпроси, изпратени от сенаторите, за евентуална руска намеса в изборите през 2016 г. Комисията беше отправила запитвания във връзка с провежданото от нея детайлно проучване как и колко свързани с Русия групи са използвали социалните платформи, за да сеят хаос и да повлият на изборните резултати по време на президентските избори през 2016 г.

В отговорите, които са публикували, Google и Twitter твърдят, че не са осведомени за каквито и да било спонсорирани от държави опити да се повлияе на американските избори м.г.

"Въпреки, че не открихме злоупотреба с нашата платформа във връзка с изборите в щатите през 2017 г., ние продължаваме нашата работа, и ще продължим да развиваме инструменти и процеси, за да се противопоставим на нарастващи заплахи," се казва в отговора на Google. От Twitter също заявиха, че нямат информация за руската намеса в изборите чрез социалните мрежи.

Компаниите са под микроскоп за ролята си в улесняването на руския достъп до изборите в САЩ през 2016 г., пише Politico, но те се опитват да омаловажат степента на това влияние в писмените отговори, публикувани от сенатската комисия по разузнаване.

Въпросите бяха продължение на изслушването от 1 ноември м.г., когато членовете на сенатската комисия извикаха представители на трите компании. Комитетът удължи срока за писмените им отговори до 8 януари, след като компаниите поискаха повече време.

Facebook заяви, че Internet Research Agency, фабрика за тролове, свързана с Кремъл, е създала 129 страници за реални събития от изборите през 2016 г., като около 25 800 от акаунтите са маркирали, че се интересуват от събитията, а 62 500  - че ще ги посетят.

В отговор на въпрос от сенатора-републиканец Сюзън Колинс, от Facebook казват, че са констатирали само "това, което изглежда незначително припокриване между таргетирането и съдържанието, използвано от IRA, и използваното от кампанията на президента Доналд Тръмп", включително от трети доставчици.

Facebook също така заяви, че таргетирането, използвано от IRA за реклами, е "относително елементарно", докато кандидатите например са използвали за тази цел Contact List Custom Audiences на Facebook, където е събрана информация за профила на гласоподавателите.

През ноември м.г. сенаторите Крис Ван Холън и Марко Рубио внесоха законопроект, който предвижда възможност за допълнителни санкции спрямо Русия, ако отново се опита да се намеси в изборния процес в САЩ.