Ad Config - Website header

 

Article_top

През 2014 г., малко преди избухването на скандала "Дизелгейт", учени провеждат необичаен експеримент: десет маймуни са оставени в херметически затворени помещения да гледат анимационни филми, докато вдишват газове от дизеловия двигател на "Фолксваген Бийтъл". Експериментът е финансиран от германски производители на автомобили и цели да докаже, че новите дизелови двигатели са по-чисти и по-малко вредни от старите, твърди "Ню Йорк Таймс".

Германският вестник "Щутгарт цайтунг" пък съобщи, че 19 мъже и шест жени са били подложени на подобен експеримент. В продължение на един месец в лаборатория в германския град Аахен те са били излагани на различни концентрации на отделяни от дизелови двигатели емисии, които съдържат азотни оксиди.

Учените, които провеждат експеримента обаче вероятно не знаят, че автомобилите, които са им предоставени, произвеждат много по-малко вредни емисии в лабораторни условия, отколкото на пътя.

Това става ясно по време на сканадала "Дизелгейт". През септември 2015 г. стана ясно, че "Фолксваген" е оборудвала около 11 млн. коли в цял свят с устройства, които да дават по-ниски от реалните данни за отделяните от двигателите емисии, за да бъдат сертифицирани за продажба.

Данните, открити при последващите разследвания обаче разкриват, че няколко европейски автомобилни произвидители - "Фолксваген", "Даймлер" и БМВ - са финансирали подобни проучвания, за да докажат, че дизеловите двигатели всъщност не са толкова вредни и не трябва да бъдат затягани ограниенията върху тях.

Организацията, която поръчва изследванията - Европейски изследователски център за околната среда и здравето в транспортния сектор - получава финансиране изцяло от Фолксваген, Даймлер и БМВ. Центърът спира работа миналата година. Наетите от него учени провеждат проучвания, които да поставят под въпрос решението на Световната търговска организация от 2012 г. да обяви емисиите от дизеловите двигатели за канцерогенни.

Автомобилните производители коментират, че работата на учените е напълно легитимна. Даймлер и БМВ казват, че не са знаели за спорните експерименти с маймуни и хора. В отговор на статията на "Ню Йорк Таймс" Фолксваген обяви в туитър, че "се разгранчава от всякакви форми на насилие над животните".

"Знаем, че научните методи, използвани от изследователския център са неправилни и искрено се извиняваме за това."

 

През 2014 г., малко преди избухването на скандала "Дизелгейт", учени провеждат необичаен експеримент: десет маймуни са оставени в херметически затворени помещения да гледат анимационни филми, докато вдишват газове от дизеловия двигател на "Фолксваген Бийтъл". Експериментът е финансиран от германски производители на автомобили и цели да докаже, че новите дизелови двигатели са по-чисти и по-малко вредни от старите, твърди "Ню Йорк Таймс".

Германският вестник "Щутгарт цайтунг" пък съобщи, че 19 мъже и шест жени са били подложени на подобен експеримент. В продължение на един месец в лаборатория в германския град Аахен те са били излагани на различни концентрации на отделяни от дизелови двигатели емисии, които съдържат азотни оксиди.

Учените, които провеждат експеримента обаче вероятно не знаят, че автомобилите, които са им предоставени, произвеждат много по-малко вредни емисии в лабораторни условия, отколкото на пътя.

Това става ясно по време на сканадала "Дизелгейт". През септември 2015 г. стана ясно, че "Фолксваген" е оборудвала около 11 млн. коли в цял свят с устройства, които да дават по-ниски от реалните данни за отделяните от двигателите емисии, за да бъдат сертифицирани за продажба.

Данните, открити при последващите разследвания обаче разкриват, че няколко европейски автомобилни произвидители - "Фолксваген", "Даймлер" и БМВ - са финансирали подобни проучвания, за да докажат, че дизеловите двигатели всъщност не са толкова вредни и не трябва да бъдат затягани ограниенията върху тях.

Организацията, която поръчва изследванията - Европейски изследователски център за околната среда и здравето в транспортния сектор - получава финансиране изцяло от Фолксваген, Даймлер и БМВ. Центърът спира работа миналата година. Наетите от него учени провеждат проучвания, които да поставят под въпрос решението на Световната търговска организация от 2012 г. да обяви емисиите от дизеловите двигатели за канцерогенни.

Автомобилните производители коментират, че работата на учените е напълно легитимна. Даймлер и БМВ казват, че не са знаели за спорните експерименти с маймуни и хора. В отговор на статията на "Ню Йорк Таймс" Фолксваген обяви в туитър, че "се разгранчава от всякакви форми на насилие над животните".

"Знаем, че научните методи, използвани от изследователския център са неправилни и искрено се извиняваме за това."

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията