Ad Config - Website header

 

Article_top

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски няма да подава оставка, нито ще иска оставките на ръководството на БДЖ. Това обяви самият той на извънредна пресконференция, след като от БСП му дадоха 24 часа да уволни шефовете на железниците заради корупция, заплахи на ръководители към служители и издръжката на футболния отбор "Локомотив БДЖ". В дебатите по вота на недоверие, поискан от социалистите миналата седмица - и отхвърлен от парламента, тези данни не бяха изнесени.

Соцдепутатите поискаха и проверка на Сметната палата и Главна инспекция по труда - заради извънредния труд, но Московски заяви, че екип на Сметната палата трети месец е в БДЖ и резултатите ще бъдат съобщени.

Министърът посочи, че "макар да носи оставката в джоба си и не представлява проблем да си я подам", няма да го направи. Като аргумент посочи: 

В обвиненията за корупция в БДЖ и тезите, които изказаха от БСП, не намирам нищо, което да е сериозен повод да искам оставката на колегите си. През 2009 г. заварихме БДЖ с 850 млн. лева задължения, които не се обслужваха, и с 68 млн. лева оперативна загуба. Към 2017 г. задълженията на дружеството са 330 млн. лева, с 15 млн. лева оперативна загуба. Тук колегите от БСП си противоречат. Ако приемем тяхната теза, че има голяма корупция в дружеството, тогава щеше да е обратното. Няма как финансовото състояние да се подобрява, ако вътре има корупция. Значи или когато БСП са управлявали железниците, корупцията е била ожесточена, за да генерира 850 млн. лева загуба, или ние се справяме добре - да си изберат. 

"Няма друга партия освен БСП, която да съсипва БДЖ. Тях ще ги идентифицират със съсипването на железниците, а нас - с работата им", каза още Московски, който е за трети път транспортен министър в третия кабинет на Бойко Борисов.  По думите му ремонт на локомотиви не се прави. "Въобще думичката "ремонти" е манипулативна и невярна. Първо, това са локомотиви от 43-та и 46-та серия и минават минимално санитарно обслужване - т.е. козметични неща, които могат да бъдат коригирани. Така че колегите налагат заблуда, като говорят за ремонти. Благодарение на БСП, е затворен единственият завод за ремонти - по време на тяхното управление, така че сега ние нямаме в България къде да ремонтираме локомотиви. Единственият начин е те да бъдат закарани в друга държава“, каза още той и посочи, че в новата процедура за железниците е предвидено да бъде създадено и депо за ремонт на локомотиви.

Оценката на Московски е, че БДЖ вече малко по малко се стабилизира и си е стъпило на краката. Той заяви още, че по време на неговото управление са арестувани най-много служители на "Автомобилна администрация" и това показва, че няма политически чадър над тези хора.

А при БСП те не са арестувани. Дали пък случайно не са ги пазили? Прякото ръководство на този човек сподели, че когато е имало акция, са арестувани 12 души негови подчинени и не е нормално той да не ги е санкционирал по никакъв начин преди това. И ако приемем, че там има нещо, е нормално ръководителят да поеме отговорност. И веднага ръководителят излиза 7 месеца болнични. Оказа се, че единият от болничните му листове е фалшив, най-вероятно и другият ще се окаже такъв. Предоставил е фалшив болничен лист, за да го няма 7 месеца на работа, каза още министърът. 

Както стана ясно от пресконференцията, футболният отбор към БДЖ ще бъде закрит, макар от управата да увериха, че железниците не харчат пари за него. 

На своя пресконференция зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски  коментира репортаж по Нова тв за футболния отбор на БДЖ. "През август 2016 г. ние изнесохме същите тези факти, които продължават и до днес - наличието на футболисти в БДЖ. Защо БДЖ поддържа футболен отбор?“

 
Министерски съвет Ивайло Московски 04052016 1

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски няма да подава оставка, нито ще иска оставките на ръководството на БДЖ. Това обяви самият той на извънредна пресконференция, след като от БСП му дадоха 24 часа да уволни шефовете на железниците заради корупция, заплахи на ръководители към служители и издръжката на футболния отбор "Локомотив БДЖ". В дебатите по вота на недоверие, поискан от социалистите миналата седмица - и отхвърлен от парламента, тези данни не бяха изнесени.

Соцдепутатите поискаха и проверка на Сметната палата и Главна инспекция по труда - заради извънредния труд, но Московски заяви, че екип на Сметната палата трети месец е в БДЖ и резултатите ще бъдат съобщени.

Министърът посочи, че "макар да носи оставката в джоба си и не представлява проблем да си я подам", няма да го направи. Като аргумент посочи: 

В обвиненията за корупция в БДЖ и тезите, които изказаха от БСП, не намирам нищо, което да е сериозен повод да искам оставката на колегите си. През 2009 г. заварихме БДЖ с 850 млн. лева задължения, които не се обслужваха, и с 68 млн. лева оперативна загуба. Към 2017 г. задълженията на дружеството са 330 млн. лева, с 15 млн. лева оперативна загуба. Тук колегите от БСП си противоречат. Ако приемем тяхната теза, че има голяма корупция в дружеството, тогава щеше да е обратното. Няма как финансовото състояние да се подобрява, ако вътре има корупция. Значи или когато БСП са управлявали железниците, корупцията е била ожесточена, за да генерира 850 млн. лева загуба, или ние се справяме добре - да си изберат. 

"Няма друга партия освен БСП, която да съсипва БДЖ. Тях ще ги идентифицират със съсипването на железниците, а нас - с работата им", каза още Московски, който е за трети път транспортен министър в третия кабинет на Бойко Борисов.  По думите му ремонт на локомотиви не се прави. "Въобще думичката "ремонти" е манипулативна и невярна. Първо, това са локомотиви от 43-та и 46-та серия и минават минимално санитарно обслужване - т.е. козметични неща, които могат да бъдат коригирани. Така че колегите налагат заблуда, като говорят за ремонти. Благодарение на БСП, е затворен единственият завод за ремонти - по време на тяхното управление, така че сега ние нямаме в България къде да ремонтираме локомотиви. Единственият начин е те да бъдат закарани в друга държава“, каза още той и посочи, че в новата процедура за железниците е предвидено да бъде създадено и депо за ремонт на локомотиви.

Оценката на Московски е, че БДЖ вече малко по малко се стабилизира и си е стъпило на краката. Той заяви още, че по време на неговото управление са арестувани най-много служители на "Автомобилна администрация" и това показва, че няма политически чадър над тези хора.

А при БСП те не са арестувани. Дали пък случайно не са ги пазили? Прякото ръководство на този човек сподели, че когато е имало акция, са арестувани 12 души негови подчинени и не е нормално той да не ги е санкционирал по никакъв начин преди това. И ако приемем, че там има нещо, е нормално ръководителят да поеме отговорност. И веднага ръководителят излиза 7 месеца болнични. Оказа се, че единият от болничните му листове е фалшив, най-вероятно и другият ще се окаже такъв. Предоставил е фалшив болничен лист, за да го няма 7 месеца на работа, каза още министърът. 

Както стана ясно от пресконференцията, футболният отбор към БДЖ ще бъде закрит, макар от управата да увериха, че железниците не харчат пари за него. 

На своя пресконференция зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски  коментира репортаж по Нова тв за футболния отбор на БДЖ. "През август 2016 г. ние изнесохме същите тези факти, които продължават и до днес - наличието на футболисти в БДЖ. Защо БДЖ поддържа футболен отбор?“

Коментари

IVANKRISTOV's picture
IVANKRISTOV
IVANKRISTOV

бдж се води към умишлен фалит

бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. Не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията