Ad Config - Website header

 

Article_top

Понякога компаниите имт нужда от утопични гении. Друг път се изискват по-практични умения. Планът на "Тесла" да даде на Илон Мъск 60 милиарда долара за 10 години сочи, че компанията не е сигурна какъв ръководител й трябва, коментира Едуард Хадас от Ройтерс. Решенето на инвеститорите да прехвърлят 10% от компанията на основатеря й е обявено на 23 януари. Досега обаче акциите на "Тесла" са паднали едва с 2% и акционерите очевидно не се съмняват, че Мъск може да поведе "Тесла" към дълготраен просперитет.

В първите девет месеца на 2017 г. компанията генерира загуба, равняваща се на 11.5% от годишния й приход. Ръстът през последното тримесечие е скромен, припомня анализаторът. А причините за това са ясни. Компанията претърпя рекордни загуби и проблеми с производството на бюджетния им електромобил - Model 3.

За да се върне към успеха и за да постигне дълготраен просперитет, "Тесла" трябва да се превърне в обратното на стартъп, смята Хадас. Брилянтните идеи на Мъск са задължителни за това, но не са достатъчни.

Производството на коли изисква огромно внимание към всеки детайл. Американските автомобилни производители научиха по трудния начин, че провалът на подобно начинание е сигурен, ако липсва чисто технически потенциал, да не говорим за мотивираните работници, отзивчивите доставчици, приятелски настроените регулаторни органи и затегнатия контрол на качеството.

"Тесла" е изправена пред по-високи бариери от конкурентите си. И за да спечели клиенти, трябва да бъде по-добра от тях.

Това не е невъзможно - компанията вече има преднина при електрическите автомобили. Но колите с батерия пак са коли. И за да ги направи конкурентни по цена и безопасност, "Тесла" трябва да прибегне към традиционни средства.

Боготворенето на Мъск, изразяващо се в огромните потенциални бонуси, подсказва, че компанията все още не е осъзнала реалността. Стратегията на Мъск е буквално да се цели в Марс. Не така се насърчават предпазливостта и грижата, които са характерни за тази индустрия. А залогът е огромен. Дори миниатюрна грешка може да струва човешки животи и да унищожи репутацията на компанията.

Твърде бавното учене пък дава на опитните конкуренти на "Тесла" време да разработят конкурентоспособни продукти.

Мъск, който никога не е оглавявал компания за масово производство, не изглежда като най-подходящия човек, който да постигне точния баланс. Той би могъл да признае, че най-добрият начин да печели милиардите си е да намери опитни ръководители, които да ръководят практическата част на производството, смята Хадас. Мъск обаче не изглежда близо до този извод.

"Бордът на "Тесла" и самият Мъск може да мислят за нея като за софтуерна компания, подобна на Facebook или Microsoft. Електрическите коли наистина са зависими повече от софтуера, отколкото задвижваните от горива автомобили. Всички превозни средства обаче имат нужда от повече прецизност от инженерна гледна точка в сравнение със социалните мрежи или дори смартфоните. Бързите, понякога безрасъдни иновации, типични за Силициевата долина, съвсем не подхождат на автомобилната индустрия, която изисква много голяма издръжливост и има много малка толерантност за грешки", коментира Хадас.

 

Понякога компаниите имт нужда от утопични гении. Друг път се изискват по-практични умения. Планът на "Тесла" да даде на Илон Мъск 60 милиарда долара за 10 години сочи, че компанията не е сигурна какъв ръководител й трябва, коментира Едуард Хадас от Ройтерс. Решенето на инвеститорите да прехвърлят 10% от компанията на основатеря й е обявено на 23 януари. Досега обаче акциите на "Тесла" са паднали едва с 2% и акционерите очевидно не се съмняват, че Мъск може да поведе "Тесла" към дълготраен просперитет.

В първите девет месеца на 2017 г. компанията генерира загуба, равняваща се на 11.5% от годишния й приход. Ръстът през последното тримесечие е скромен, припомня анализаторът. А причините за това са ясни. Компанията претърпя рекордни загуби и проблеми с производството на бюджетния им електромобил - Model 3.

За да се върне към успеха и за да постигне дълготраен просперитет, "Тесла" трябва да се превърне в обратното на стартъп, смята Хадас. Брилянтните идеи на Мъск са задължителни за това, но не са достатъчни.

Производството на коли изисква огромно внимание към всеки детайл. Американските автомобилни производители научиха по трудния начин, че провалът на подобно начинание е сигурен, ако липсва чисто технически потенциал, да не говорим за мотивираните работници, отзивчивите доставчици, приятелски настроените регулаторни органи и затегнатия контрол на качеството.

"Тесла" е изправена пред по-високи бариери от конкурентите си. И за да спечели клиенти, трябва да бъде по-добра от тях.

Това не е невъзможно - компанията вече има преднина при електрическите автомобили. Но колите с батерия пак са коли. И за да ги направи конкурентни по цена и безопасност, "Тесла" трябва да прибегне към традиционни средства.

Боготворенето на Мъск, изразяващо се в огромните потенциални бонуси, подсказва, че компанията все още не е осъзнала реалността. Стратегията на Мъск е буквално да се цели в Марс. Не така се насърчават предпазливостта и грижата, които са характерни за тази индустрия. А залогът е огромен. Дори миниатюрна грешка може да струва човешки животи и да унищожи репутацията на компанията.

Твърде бавното учене пък дава на опитните конкуренти на "Тесла" време да разработят конкурентоспособни продукти.

Мъск, който никога не е оглавявал компания за масово производство, не изглежда като най-подходящия човек, който да постигне точния баланс. Той би могъл да признае, че най-добрият начин да печели милиардите си е да намери опитни ръководители, които да ръководят практическата част на производството, смята Хадас. Мъск обаче не изглежда близо до този извод.

"Бордът на "Тесла" и самият Мъск може да мислят за нея като за софтуерна компания, подобна на Facebook или Microsoft. Електрическите коли наистина са зависими повече от софтуера, отколкото задвижваните от горива автомобили. Всички превозни средства обаче имат нужда от повече прецизност от инженерна гледна точка в сравнение със социалните мрежи или дори смартфоните. Бързите, понякога безрасъдни иновации, типични за Силициевата долина, съвсем не подхождат на автомобилната индустрия, която изисква много голяма издръжливост и има много малка толерантност за грешки", коментира Хадас.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията